torsdag 7 juni 2012

Tack!

STORT TACK till alla er som sa att jag inte fick bryta!!! Och extra tack Anita (domare) för alla tips!! Med ett otroligt dåligt resultat, blev vi i alla fall godkända och det hade vi inte blivit om inte alla "förbjudit" mig att bryta... Nu är jag inte på en enda fläck nöjd med detta... och jag vet att det inte är uselt för andra, kanske, men med Lizza var det inte särskilt bra!

Vi kom även först på denna tävling, om man vände listan upp och ner, :-D, och jag fick en chock när de ropade upp oss som godkända och jag frågade om det verkligen var rätt... ha ha... visade sig dock att jag hade kunnat nolla läggandet också och ändå blivit godkänd! 328,5 poäng... Men, vi får nu ställa i bruksklass och ta cert...

Linförighet: 6,5/7 (dk, släpper sväng, segt o snett sitt/ dk släpper ngt, snett sitt, bra kontakt )
Framförgående: 0/0 (kissar!!! j-kl hund... annars dk, nosar, sent ut 2:a sträckan)
Platsläggande: 9/9,5 (något sent/transport)
Inkallande: 8,5/8,5 (hoppar på förare vid avslut/springer in i föraren)
Kryp: 0/0
Apportering: 10/10
Hopp: 10/10
Platsliggning: avstår
Påsläpp spår: 10
Spårning: 6/6
Budföring:0/0

Mest missnöjd med: Spåret!! Och att hon kissade...
Mest nöjd med: att hon vid spårslutet gick fram till mottagaren och bad om att få leka med honom!! Åh vad glad jag blir!! Och ännu gladare för att snälla Bertil ställde upp och lekte på ett helt perfekt sätt!! TACK!!

Hade krypet varit en meter kortare så hade vi kanske lyckas få en 5:a... Framförgåendet är ju normalt poäng och typ 7-8 skulle jag tro... Inkallandet gör mig galen!!! Hon snuddar i mig i ett jätteskutt!! Hon har aldrig någonsin använt mig som broms, den har hon själv (:-D även om ingen tror det...) och jag är aldrig rädd för att hon ska springa in i mig. Men tydligen ser det på något sätt ut som hon använder mig som broms... Men... borde inte jag flyga då?? Budföring... helt väntat. Har inte tränat på dessa avstånd. Helt korkat egentligen att tävla henne... hur mycket har vi tränat den sista veckan 1½?? Typ inget pga av svansen... Nu är den i alla fall bra och det är skönt!

För den som undrar över Biras mage så är den helt Ok igen! Siri är nära döden... hon går omkring och piper konstant!!! Höglöpstikar är inte min favorit! Och jag tycker det borde vara över nu...

Sen då?? Jo, när jag kom hem igår så hade jag lite trädgårdsstök för mig... planterade lite blommor, flyttade min vinranka till en kruka, satte ut lite örter, några amplar och så där. Men, jag vill ha mer!! :-) Så jag måste väl shoppa några. Funderar på att ge komposten en runda idag!

Sen tog jag med mig Jennifer som apportkastare, Alma som fotograf och tränade lite markeringsövningar med Bira. Hon är usel på det och jag skulle behöva veta lite hur man ska göra! Grejjen är ju att hon ska se var den landar, komma ihåg det och springa dit. Nu blir det mer som ett spring ungefär och sedan ett sök... Dax att läsa på! Nu fick hon leta tills hon hittade och jag tyckte ändå att hon blev bättre på att se var den landade. På de sista gjorde hon "en clumber" och la sig och vilade på vägen in. Inte bra! Men Alma tyckte hon var rolig... :-). Sen gjorde jag ett par höger-vänster-ut också. Och jag tyckte överlag att det gick sämre idag. Hon lyssnade sämre på pipan, hon var på gränsen till för taggad... och det blir ju lätt så när man inte får jobba så mycket som man behöver! Jo, övningen skedde i halvhögt gräs... så pass att dummyn inte syntes!

Idag vabbar jag inte, för jag har ledig dag... men Jennifer är hemma... och var det någon som såg henne på byn igår så är det för att alla i denna familj inte har riktigt samma uppfattning om saker och ting! Jag var inte så glad när jag kom hem igår... och Jennifer grät för allt hela kvällen och var skoll-het... hrm... Och barnet som aldrig sover längre än till 8 sover ännu, 10.20... frisk som en nötkärna! Och om ni nu tycker jag var korkad som tog med henne för att kasta dummys, så var jag det!! Och arg... och... äh! Hon är inte frisk!

På kvällskvisten sedan så åkte vi upp till svärföräldrarnas vall, P-O skulle grejsa med skotrar, jag och Jennifer tittade på blommor och naturen. Och så hoppades vi få se en björn, men det blev ett par älgar! Nästan mer sällsynt... hi hi...








Hej hopp!!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ett stort grattis! Attan vad ni är duktiga! Detta är du väl värd! Njut nu av det, och sen tar du nya tag! peppa mej gärna oxå, ;-) Ha ha ha.
Kramar!!!

Liza sa...

Grattis! Ni är jätteduktiga :) Kul... åh så kul! att ni får ta cert nu :)Så nu får vi hoppas på en hel del sådana också framöver :)
Kramar