onsdag 20 juni 2012

Måndagsträning!

I måndags slutade jag kl 18, precis när träningen på klubben börjar. Nu flirtade jag lite med P-O som skulle köra in barn till fotbollsträning, så han tog med sig Bira o Lizza och jag behövde bara åka på IP och hämta dem efter jobbet och sedan åka och träna :-) :-). Där var lite folk när jag kom och några okändisar, och Lizza var lite svårkontaktad... men sedan släppte det lite. Vi började med surr och då fick Lizza ligga ner och vänta. Hon hade otroligt svårt att ligga stilla och vänta, alltså nyttigt! Vi har ju på sista tiden varit väldigt dåliga på det här med att träna platsliggning också...

Annars tränade vi linförighet, kryp, inkallning, hopp-stå... förutom att damen var lite ofokuserad så jobbade hon bra. OCH så hittade jag inte min klicker utan fick ta en annan och den hade ett annat tryck och allt blev på tok för sent! Morr... samtidigt börjar man undra hur nyttigt det är att köra in sig på en klicker... eller... hmm... jag har ju flera som fungerar som jag vill, så det var kanske bara denna!

Och sedan kom regnet! Då åkte de andra hem och jag tog ut Bira och tränade lite markeringar i högt gräs. Bira tyckte det var vidrigt, för där var massor med brännässlor, men hämtade ändå snällt dummysarna. Goa lilla hund!! Innan vi gav upp körde jag också lite dirigering med både synlig och osynlig dummy och nu tycker jag hon är superduktig!!! Testade också att sätta henne, slänga en dummy bakom henne, kalla in, sätta henne på pipan på vägen mot mig och sen dirrigera "ut" henne. Förutom att jag är lite förvirrad och otydlig så gick det riktigt bra! Ska testa detta några ggr till, men är lite orolig för att få sämre inkallning bara... Fast jag visslar inte in henne utan har ett mer diffust kommando för att hon ska komma! Kanske ska jag lära henne springa runt stolen och lära in sitt under fart och att ta vidare instruktioner därifrån... något att klura på!

Sen tog jag ut Lizza igen! Är det regn ska det tränas :-). Vi bara tränade lite kryp och det är supersvårt när det är blött på marken! Nu tycker jag inte hon är speciellt känslig för regn, men det märktes att det plötsligt blev liiite jobbigt att vara mot marken. Alltså, mer träning när det är blött!!

Tisdagen bara rann iväg... först blev det lite pappers jobb hemma, jag var ju ledig :-), och sedan så där en timme senare än planerat. Och då åkte jag till Härjeåsjön och även här fanns en plan... prio 1: Hälsa på Rune och Birgitta (om de var där), prio 2: städa ur husvagnen, prio 3 städa ur min älskade LR... Och fast det var regn och styggväder så var Rune o Birgitta där så jag fick mig lite kaffe och en trevlig pratstund! En påhälsning som jag bara måste göra avbockad, några kvar!

Husvagnen såg bedrövlig ut :-D. URK vad slarvig jag är... ha ha... nu har jag plockat ur den, bäddat ihop, tog hem tvätt och disk, och nu bara dammsugning kvar och den tänker jag göra i Säs. I LR han jag bara haffsa ihop en massa saker och proppa in i volvon, allt skräp blev kvar! Konstigt att det inte stinker mer i den... ha ha... så det blir en dag till i LR i sommar. Fast... förhoppningen är ju att jag ska få tillbaka den!! Saknar den!

Sen stressa hem, med shopping av föda på vägen och få iväg de tvåbenta barnen på varsin fotbollsmatch! Plötsligt la sig lugnet och jag kunde ut och cykla och jogga med de 4-benta flickorna. Vad svårt det ska vara att få in en rutin på detta!! Men, jag behöver det, de behöver det...

I kväll har Johan sen träning så jag ska försöka lägga varsit spår åt flickorna... har dock inte bestämt om det ska bli skog eller hårt...

Hej hopp!

Inga kommentarer: