måndag 27 februari 2012

Än hit...

...än dit! Känns lite så just nu :-). Har varit helg och jag är ju ledig idag också :-)...

Lite uppdatering: Lördag morgon... tor Lillhärdal. Där fick jag träffa Stoffe för första gången och dessutom var mina föräldrar så snälla att de lånade ut sin bil, så jag tryggare kan göra mina hit och dit! TACK!! Sen måste jag berätta... ha ha... det bästa man har är ju som bekant barnen, eller!? Hi hi... När jag precis som vanligt kliver in i Häddal så ropar jag knack knack, precis som jag brukar... mamma kommer springande och säger att jag måste knacka nu när jag går in. Jag ler och säger att jag ju sa knack knack :-)... sen vet jag inte om det var mamma eller pappa som sa att de inte vet hur Stoffe reagerar när någon kommer (alltså om han är en glad prick eller äter gäster) och i nästa sekund säger de att det är bra att det är jag som kommer först!! :-D :-D De tyckte alltså att det inte var hela världen om han tog en tugga av mig... ha ha ha... Fast jag vet hur de menade så kan det ju låta lite roligt!! Stoffe såg lite brydd ut, men smakade bara lite på mig i Lizza stil, fast lugnare :-). Under de dagar som han varit i Häddal så hade dessutom han hunnit lära sig "sitt". Duktig jycke och duktig mamma o pappa!

Sen åkte jag till Östersund på årsmöte för SSRK. Träffade en del jaktspaniel människor och det var mycket trevligt och jag ska nog försöka dra lite nytta av dem... Dessutom berättade de en hel del positivt om clumbern som jakthund! Så som de sett dem och det är inte så vanligt bland de som har jakt-spaniels... bla att det en gång var så varmt så ingen hund orkade jobba, utom en clumber... hi hi... och då trodde nog tom jag att de var de första att lägga av, men tydligen inte.

Söndag: skidor!!! Japp, eftersom min förkylning, med en dundrande huvudvärk envist hänger kvar, trots att jag tagit det lugnt i flera dagar, tänkte jag att den kanske kan botas av lite skidåkning! Japp, jag Johan, Bira och Lizza... började med att jag hade Bira och Johan Lizza, men... det gick inte så bra... :-D :-D När Lizza sprang, då sprang hon så Johan inte ville vara med... sen kom hon på att matte ju var där bakom och då tvärvände hon och sprang åt andra hållet :-D :-D, ha ha... ni skulle sett dem, ha ha ha... stackars Johan!! Så, efter mycket trassel, det är inte helt lätt att hålla ordning på skidor, stavar, LINA och hund... men jag fick i alla fall många goda skratt!! Nu bytte vi efter en stund och plötsligt gick allt strålande fint!! Lizza drog mig riktigt snyggt, och möjligen lite för långsamt... Bira drog bitvis som en galning, för att sedan komma på att DÄR är det nog ett nytt renspår (de var flera veckor) och så gjorde hon en 90 gradare rekt ut i snön, och så kan ni själv gissa hur det gick för Johan... jag fick i alla fall skratta lite till :-D!! Roligt hade vi, underbart var det, sen tror jag att med vår hastighet och ansträngning gjorde varken från eller till för förkylningen. Jag hade velat ha lite mer fart, Johan tyckte det var lagom :-).

Sen tränade jag lite kryp och lite hopp-stå och försöker nu namnge de båda. Rätt att göra det samtidigt!?

Nu ska jag åka till Sveg tor för att ta ut pengar och sedan bär det av mot Uppsala... Ingen hundträning för mig i kväll, tyvärr... jag hoppas slippa åka ner på onsdag och att vårt Uppsala ärende går galant idag! Håll tummar och tassar!!

Jo... Lizza har fått vattensvans... :-( Av vad vet jag inte, men jag fortsätter som vanligt ändå, hon är ju som vanligt... min lilla A-L-L-T flicka :-), men hon får ha täcke på!! Och så gick vi inte så långt idag... tempen pendlade mellan -15 och -17 när vi gick, så...

Hej hopp!! Bilder på Stoffe kommer snart!!

Inga kommentarer: