söndag 29 april 2018

rapport från backen...

Jag tänkte bara berätta att det känns lite bättre... ja, inget går ju som jag tänkt, men jag har fått sova lite, äta... ganska lagom (varför köpte jag inte hem godis idag?? ), så jag kanske är lite snällare igen...

Jag skulle ju åka till stugan i helgen... men då Johans bil gick sönder så kom han inte hem och jag kunde ju inte lämna kycklingarna utan tillsyn... och de har ju fortsatt kläckas under helgen så mitt beslut var ju rätt.
 Men jag ska inte gnälla på hur helgen varit, även om jag längtar otroligt till Säs!! Jag har tränat hund i massor, både i toppensällskap och helt ensam... Lydnad, spår, apportering...
Vilka fantastiska människor jag har runtomkring mig!! TACK för att ni finns och vill träna hund med mig!!

Allis är en stjärna, men idag var det riktigt svårt! Vi var på gräsplan och där fanns sädesärlor... och så trodde hon att varenda löv som låg där var en pippi... fokus var noll och det var inte mycket som var särskilt bra...
 Läggandet var riktigt bra, särskilt eftersom hon tydligen stirrade på en sädesärla hela tiden... Hoppet är jag riktigt nöjd med!! Hon var helt låst på en sädesärla som satt snett bakom henne och jag fick jobba ganska ordentligt innan jag fick henne att sitta vänd åt rätt håll. Men, bara hon satt där så gjorde hon ett toppenmoment!! Skönt det!
 Så... nu ska vi träna massor på gräs!!

Nu ska jag sova...
Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

TACK för att du finns och vill träna hund med mig! :D <3
Jäklar vad allt skulle vara tråkigt utan Dig!
Och Allis var duktig trots all störning som kvittrade och hade sig och till och med hade mage att dessutom GÅ på planen ;) :D
Kram