tisdag 29 mars 2016

over...

Jaha, nu var påskahelgen över och jag sitter åter på jobbet... Jag har tagit beslut nu, nästa år ska jag ta ledigt 2 dagar före och 2 dagar efter de röda dagarna... Inte för att jag egentligen kanske behöver, men påsktrafiken gör mig GALEN!! I och för sig... om jag skulle råka bo åt ett annat håll då (typ inte ens möjligt) så kanske det skulle fungera... :-)

Igår så blev det lite hundligt igen, men jag är lite seg i starten...
Johan gick en långpromenad med Bira och jag hoppas han tar Lizza idag... ha ha ha... men jag tror han hade fullt upp...

Sen träffades jag och Liza en sväng och la lite hårda spår. Jag var väldigt duktig och kom ihåg att jag skulle belöna Allis i spåret, över huvudet... och det lyckades jag bra med. Jag tänker fortsätta så här ett tag till, även om jag ser att det blir vissa svårigheter. Jag upplever det som att hon tycker det är lite jobbigt att ha mig så nära, men jag tror att hon kommer att vänja sig med det! Alltså, vi kämpar vidare...

Lizza fick ett rätt långtspår med vinkel och sväng och... VAD HAR HÄNT med min hund?? Det bruar ju ta månader innan jag får henne att spåra... nu går hon som en klocka!! Möjligen lite för mycket spring först- näsa på sen... men... riktigt bra!!

Sen så hade klockan tickat iväg så det var dax att åka och ha klickerkurs! Allis fick komma ut en sväng för att visa... och... det är inte lätt att visa med henne, hon är lite mycket på och fladdrar runt :-D. Jag tror kanske man ska ha klickat hund en stund och lärt sig se innan man ser vad hon gör. Men Cider är ju sjukskriven... Sen fick Bira gå in och visa. Hon är inte lika lättstörd och då blir det mer som man vill, ha ha ha... Bira, min stjärna :-).

Efter så åkte jag och Liza iväg igen, för att lägga spår åt Angus och Bira, som vi inte hann med innan kursen... Och vad ska man säga?? Spåret gick nu som ett S med en vinkel efter... Vilken hund och jobba!! Hon jobbar konstant, tappar hon spåret så jobbar och jobbar och jobbar hon vidare. Helt otroligt! I en sväng kom spåret in på ett tidigare spår och då bytte hon... 2 timmar gammalt asfaltsspår... Hon vet då vad hon gör där ute! Vinkeln gav även nu lite probelm, så vi ska jobba vidare med samma typ av spår, S med vinkel på slutet så hon lär sig svänga :-).

Sen så var det ju måndag... men jag var rätt lat ;-). Allis fick komma ut... fotgående, ingångar (båda vägarna) och stadga i sitt och ligg. Liiite teknik i ligg blev det också :-). Vi körde också lite nostarget, och det sitter rätt bra. Övervägde musmatta, men... jag åkte hem istället :-).

Hej hopp!

Inga kommentarer: