fredag 10 augusti 2012

zzzz...

Det är riktigt längesedan som jag var så här trött! Helt totalt slut är jag!! Igår satt jag här på slutet av jobb-dagen och höll på att slumra till i stolen. Orkade helt enkelt inte hålla mina blå öppna :-) och idag så börjar vi på den nivån... inte bra! Men, nu är det helg!! Och även om jag pga vissa orsaker inte kommer få någon sovmorgon i morgon så är jag ledig söndag och måndag också och då kommer jag inte bli glad på den som väcker mig!! Sen har jag en lugnare vecka framför mig där jag börjar 10, är ledig onsdag, visserligen jobbar helg, men... Idag ska jag åter göra ett försök att få sluta kl 13... jag tycker det är bättre än att sluta kl 14 och ha lunch någonstans under dagen.... Håll tummarna!! Sen ska jag ut och fika med mina två vänner!! Det är på tok för längesedan!!!

Ja, som ni förstår så gjorde jag något igår, annars skulle jag nog inte orka skriva :-D :-D!! Kl 14 träffade jag o Johan Liza, Cecilia och Kristina m hundar. Cecilia hade tyvärr redan gjort sitt pass, men stannade för att se Kristinas hund spåra... och hålla oss sällskap under paraplyet! Ha ha ha... det skulle ju inte regna något igår, inte en droppe och när det var spårdax så var himlen helt öppen!! Ha ha ha... Han, hunden som jag inte mins namnet på, är nybörjare på detta, och det var intressant att se...

Johan upplyste mig om att han inte tänkte träna någon lydnad med det väder som var... jag sa att det tänkte inte jag heller. Det skulle ju inte regna så jag hade inga kläder med för det vädret... Nu blev det så att 10 min efter de spårat klart så klarnade det upp och regnet upphörde :-). Alltså blev det lite lydnad ändå! Lizza fick ligg -med sprutt, hoppstå -på avstånd, linförighet och så visade vi lite håll-fast övningar med en apportbock. Jo, och medan jag tittade på Liza o Rockys håll-fast övningar så fick hon sitta kvar en bit ifrån mig. Jag utnyttjade också Johan till att göra ett par budföringar (100m, typ) med Lizzan. Jag är nöjd med träningen, men just nu har hon lite svårt att komma ihåg om vi tränar på hopp-stå eller ligg, måste väl vara tydligare där. Samtidigt så har hon själv börjat kombinera ihop hopp och ligg till ett hopp-ligg, som är skitsnyggt när hon lyckas och jag har därför uppmuntrat även försöken... kanske ska jag sluta med det eller låta allt ha en rörig period tills hon själv klurat ut hur det ska vara :-). Vi får se var vi landar!

Johan har börjat skicka Bira till mig ibland under träningen, men då springer hon bara en bit, sen vänder hon till husse igen. Kanon tycker jag!! Hoppas han vågar belöna med äta-gräs också!! Kan ju bli lika där... hi hi...

Sedan så körde jag in Johan till fotbollsträning och allvarligt funderade jag på att sova middag under tiden (vilken vilken klok människa som helst faktiskt hade gjort!!!) men nu hade jag ju stoppat in en fågel i bilen och då är det svårt... ha ha ha... men efter en liten shoppingtur så la jag ett varsit hårt spår till damerna och jag hade också tagit beslutet att inte lägga mig i mer än genom linan och att bara släppa på när hunden var i spåret och med näsan i marken, oavsett vilken tid det skulle ta... och det gick plätt-lätt mot vad jag väntat mig!! Härligt!!! Bira var suverän!! Lizza inte fullt lika bra och hon låste sig en gång på en fläck och hon är ganska stark när man ska hålla mot, ha ha... Måste prova ta mig tid att lägga fler sånna här spår så att jag kan utveckla svårigheten på dem. Känns kul att grejsa med!! Nästa hund, då ska jag börja med dessa spår!!

Sen åkte jag bort på IP och tog fram en lina och pippifågeln tillsammans med Bira. Vi jobbade på ganska nära håll, men ökade längden lite under tiden. Jag skulle ha slutat tidigare än jag gjorde, då hon kom på att hon skulle tänka på saken över inleverans på det tänkta sista skicket... men är man, så är man... Avslutade med lite hålla och bära mot mig övningar. Det är väl bara att fortsätta träna och se om jag kan hitta ett vattenprov nästa år. Undra om de har på våren?? Fast då har man ju inte hunnit träna något på att kliva i vattnet. Hmmm...

När jag kom hem sen, så började jag sortera bilderna fån clubshow... Har nu gått igenom 700bilder, så snart har jag nått hälften!! Ha ha ha och det är tungt att slänga bilder, i alla fall vissa som i alla fall är halv-skarpa!! Jag har bestämt att jag ska ladda upp dem där jag har mina filmer annars, jag tror det finns utrymme där, om någon mer vill se dem. Men, det får bli kvällens eller söndagens jobb! Har ni sett att jag lagt upp Biras filmer?? En saknas, men det beror på att det tar en faslig tid att ladda upp dem och det har strulat en del! Jag ska också göra ett försök att filma Lizzas och min träning på varsågod och hoppstå på avstånd för kursen som vi går!

Hej hopp! Hoppas det blir en lugn dag på jobbet!!

Inga kommentarer: