fredag 19 mars 2010

Rättvik!

Japp, jag måste bara visa vad duktig jag är =). Jag har kopplat upp mig med kontant-mobila-bredbandet! Helt själv... =) =)!

Sitter nu på vandrarhem i Rättvik och ska så vidare till Falun i morgon för att ha ett par dagars kurs, men jag bor här...

Idag har det blivit en hel del miljöträning!! Först gick jag en massa på gågatan i Mora med först Lizza och sen Bira. Det märks att Bira är äldre och har varit med förr, men det är ändå ganska häftigt...

Började med Lizza och jag hade laddat fickan med korv och planen var att klicka för ALL kontakt och det är grymt vilken magisk liten låda det där är... efter bara en liten stund gick hon som att hon aldrig gjort något annat än att knata omkring på stan och hon hade stenkoll på mig!! Hon är inte speciellt intresserad av att hälsa på människor, men vill jaga barn som springer =) och vill någon hälsa så ställer hon upp på det. Ganska lagom alltså!!

Jag hade samma mål med Bira som med Lizza, men hon är lite snosigare så jag började, precis som när jag hjälpte Johan här om dagen, med att klicka för att hon lyfter näsan från marken och då ser du lampan tändas ovanför hennes huvud och ganska snart hade även hon stenkoll på mig =) Eller, tja... i alla fall betydligt bättre än från början!

Jag har sedan när jag kom fram hit gått på en promenad med de tre jyckarna som jag har med mig... Och först såg vi en flat som Bira skällde ut som bara den, sen kom två blandisar som blev halv-utskällda... vi jobbar på det... =). Sen dök det upp två irländska settrar och här var en av dem snabbare än Bira på att skälla. Här blev det dock dåligt med avledningsträning eftersom vi mötte dem på en smal gångväg och vi är ju lantisar och kan inte riktigt uppföra oss (tur att Tanija kan, annars hade jag gått av...). Efter det så var det tre hundar på andra sidan vägen som "stod och pratade" och Bira visade glatt att det var hundar där, men inte ens ett litet voff kom det och då blev det korv-regn =) =). Synd det är svårt att använda klicker när man har båda "de små" med sig! Nu... tja... Bira sover som en stock!! Kanske blir hon extra påverkad för att hon löper... Lizza, hon ligger och smaskar på ett ben och gör så jag blir lite sugen på att träna... det blev ju inget igår heller... hmmm...

Sov sött mina vänner och ha en härlig helg!! Vi får se om det kommer en rapport i morgon... beror på om jag lyckas igen och orkar!

Inga kommentarer: