måndag 25 maj 2009

Vilken helg!!

Igen... så underbart... ååååå vad vi inte ville åka hem!! P-O ringde till och med och kollade om Johan verkligen hade fotbollsmatch, annars hade vi kunnat stanna en stund till... =D

Jag oroade mig lite för sömnen... Trodde Bira skulle gråta, för det var nytt... mest troligt så tyckte hon det var såååå jobbigt att vara i Säs, så hon orkade helt enkelt inte gråta! När vi är där så är vi ju ute mest hela tiden och för sötnosar som Bira måste det ju vara paradiset! Inhägnat, med bara en öppning, som vi sällan använder... man kan lulla på precis som man vill. Fast... hon önskade nog att hon kunde vrida på vattenkranen själv! Vi har ju inget inne-vatten där, men har blivit så moderna att vi satt en kran på brunnen, så vi slipper veva och det var klart godast att dricka ur kranen tycker Bira! Och det försökte hon med även om hennes kopp stod vattenfylld bredvid. Sen, när vi alla mest är ute, då måste hon ju också sova sin middag ute och det var inte alltid så lätt och det blev nog si och så med sömnen... Å andra sidan sov hon till kl 9 på söndagen och då var det mest för att matten måste på dass som hon vaknade till riktigt... Ljuvlig sömn!
Drottningens plats... högt och bra! Koll på hela byn...

Byggarbetsplats... perfekt miljöträning!

Visst är det vackert här i Säs!! Mmmm... och mest vackert väder också, även om vi fick en och annan skur och åsksmäll...

Så vad har vi gjort då? Tjaaa... latas oss =D, Bira har fått två spår, Tanija och jag tävlade ( riktigt uselt!! ), plockat en fästing *URK* på Bira dessutom... nu var den inte fast utan krälade omkring och det var en liten stund efter spåret... så... jag anar ju var den bodde =( Hatar dem! P-O och pappa har snickrat, jag och mamma har varit oense rådgivare =D! Mamma har tagit bort gammal färg från en dörr... och så var det latheten...

HUND: Vad ska jag så träna på?? Jooo... det mesta =D Vi börjar från början: linförighet (6,5/7), inkallning med ställ & lägg (6/0), framåtsändande(5/0), kryp (6/7,5), och hopp (0/0), platsliggande (0/0) ja... där är de under 7 i medel på lydnadsbiten och där måste mer energi in!!! Sen var det GK ( men inte mer... ) på skall (8/8,5... wow, min hund kan skälla!!! ), metallapport (9/9), tungapport (8,5/8,5), stege (8/8,5) och som ni ser är det mest saker att träna på!!

Det mest trista är platsen... nu ser man ju inte vad som händer, man jag måste ha platsen och nu han inte ens första skottet avgå så var hon uppe... trist värre!! Frågan är om det är något som jag måste lägga tid på, eller om det var en tillfällighet! Ska nog jaga ut Johan som skytt någon dag... trist! Men "Järvsö-folket" har lovat att hjälpa mig annars...

Sen får man väl inse... hon orkar inte, jag orkar inte... vi måste försöka träna någon heldag, med ALLT och gärna lite till... spåret var en katastrof! 4 + slut... och dessutom bakspår... mutter... och snyft... ja, men går en sak dåligt så är det väl lika bra att fortsätta, eller? Fast lite bröt vi det med uppletandet!! Yes! 4a föremål och mer än 1min kvar!! Det ni... sen fick vi lite avdrag för tugg och att jag hjälpte henne in =D Hon kan ju lika gärna fortsätta leta när hon hittat en sak och det gör att jag måste hjälpa henne tillbaka och det gör jag lite diskret genom att ropa bra innan hon hunnit vända =D =D Nu skrapade vi ihop 8,5/8 på uppletet... men... Ok då... Bara att ta nya tag!! Sen, om det inte blir bättre, då får vi se vad vi hittar på!

Ha det! Nu ska jag köra rally och snitsla spår... undrar om jag hinner... *pust*... 2 timmar på mig... + resetid...

Inga kommentarer: