tisdag 12 maj 2009

planerat...

Japp, nu har jag varit superduktig!!! JAG har gjort en plan... en träningsplan... visserligen "bara" för Tanija än... men rackarns så svårt... hur vet jag vad vi behöver träna på?? Jag känner att jag har noll koll!! Och säkert lär min plan förändras under veckan... kom förövrigt precis på att jag måste träna på rutan också, har ju varit korkad och anmält till en lydnadstävling igen... Hade faktiskt tänkt ta det nästa år, när hon är för gammal (???) för brukset...

De senaste dagarna har jag varit ganska duktig ändå... börjar komma tillbaka till mitt tränings-jag. Problemet är just nu att jag inte hinner så mycket annat, men jag har en plan där också... ;-) I morgon ska jag hinna allt... hi hi... näe, men då ska jag hinna med att plugga lite också. Idag blir det, förutom hundträning en tur till häst och så har jag kurs... och även där har jag gjort en plan... =D och jag har hunnit berätta den för mina "medarbetere"...

Igår, då spårade jag som vanligt och det märks ganska tydligt att det är spårkondisen som inte riktigt har kommit än. Det går, med dem båda, kalasfint från början, sen på slutet då missar de pinnarna och det första som "försvinner" när man är trött, det är pinnarna!! Men, jag kämpar på och lägger mitt-e-mellan långa spår, märker ut var pinnarna är, annars förlorar jag så många och blir superlycklig för varje en som markeras! Jag tror det löser sig om jag nu fortsätter! Har det inte börjat lösa sig om en vecka, ja då kan jag börja få panik!! ha ha

Sen, på kvällsidan så begav jag mig ut på ängen... grannarnas äng och där blev det lydnadsträning! Tanija, vi jobbade lite med fot-inte så bra, och med framåtsändande, nu visserligen med stolar men jag tror ändå att jag ska kunna lyckas med detta!! Igår så blev det jobb från stolarna och ut och då långsam marsch. Nu var det inget som var klockrent men jag tror ändå att om en dag eller tre så är det ganska bra och kanske kan jag exprimentera och se då om det går att sätta ihop... KUL!

Inkallning med ligg, som vanligt, hon testar först om det är OK att sitta... och när det inte är det så blir det bättre. Jag har inga tvärstopp och det vill jag ju ha... saktar hon farten själv så säger jag inget förens hon själv har ökat farten. Hon måste lära sig att vänta. Detta moment är jag mer skeptisk till om jag lyckas lösa... det är lurigt och svårt att få till snyggt!! Men, det vore ju skojj hi hi...

Rutan var faktiskt riktigt riktigt bra! Jag la en sak där i på första försöket och sedan hittade hon mitten på rutan från alla möjliga håll och utan sak! Toppen!
Kryp... liiite brått har hon, men jag jobbar på det, som jag gjorde inne och det ska nog bli bra! I mina ögon är hon jätte låg och fin!! =D

Siri, hon var en katastrof!! Och jag ska kanske vara glad att jag "bara" blev reserv där =D. Fotet var dock ganska bra... fin kontakt, riktigt fin!! Språnget var så där... inget toppen-kalas, men hon finns där... Krypet var USELT, ja, nästan i alla fall... lite hög ibland, bråttom som gatan och började långt före mig... så här måste jag backa i träningen och börja med konsten att ligga stilla!! Och om krypet var uselt så var rutan en ren och skär katastrof!! Oj oj oj... säkert 15 skick gjorde vi... och inte ett enda in i rutan... Och alla böcker säger flytta rutan hela tiden... för hunden hittar annars en fläck sdom den tycker är rätt.... jo tjena! Hunden hittar inte ens tillbaka till rutan, även om jag skickar från samma håll... F-N!! Detta har ju varit bra!!

Gjorde också en slät inkallning, den var bra men hon var enormt vid bakom mig... och jag känner att årets mål att kunna starta i högreklass bruks, det har nu fått vingar. Men, vad säger man, sikta mot stjärnorna så når du trätopparna... kanske är det så...

Nu ska jag göra ett litet hundryck och sedan ta mig iväg hemifrån! Ha de!

Inga kommentarer: