torsdag 29 mars 2018

Sista kvällen...

Japp, nu när påsken drar igång på riktigt och folk åker ut till sina stugor, då åker jag hem 😉😊. Borde kanske stanna, men imorgon packar jag ihop... Ska hem och städa garderoben, för enligt vissa släktingar så är det där jag ska leta efter han som ska äta en romantisk middag med mig och... Då är det antingen en mycket småväxt karl, eller så får jag städa ur så han får plats 😂🤣😂. Skämt å sido, det är ju dumt att lämna Johan hemma själv... Kul att eventuellt träffa honom mer än fem minuter.

Idag har jag och ligan åter promenerat upp i Härjeåsjöhålla. Förutom ner mot byn så är det det enda skoterspåret som finns att gå och jag antar att det är bra för min kondis också... 😂. Tror det var en del nya spår sen igår... Jag undrar om inte järvspår var nya... Hmmm...
Efter att pappa tittat förbi och jyckar och jag vilat oss en stund så tog jag Allis med mig och tränade lite apportering och skogslydnad. Det är ganska nyttigt här där det finns lite viltdoft 😊. Hon är rätt duktig, men givetvis behöver vi mer träning och nya övningar. Jag skulle behöva gå på kurs! Måste leta lite när jag kommer hem...

När jag sen kom tillbaka till stugan så hade Cider smitit in till Lizza. Där fick man för att man var ordentlig och delade på dem innan jag gick 😂.

Sen skulle jag behöva åka hit igen om tre veckor... Tror ni man fortfarande kommer upp med skoter då? När jag var här på sportlovet så gjorde jag en plan över vår träning och jag har sen hållit mig ganska bra till den. Det var en treveckorsplan och jag har nu utvärderat och gjort en ny plan. Kommer jag utvärdera den om jag är hemma? Eller måste jag ut i lugnet för att ta mig tid? 😉

Nu ska jag elda lite till, rasta hundar och göra en tidig kväll... I morgon hoppas vi på en dag med strålande sol, igen. Detta är fantastiskt!! -20-25 på natten (kallare lokalt) och någon enstaka minus på dagen och sooool ☀.

Hej hopp!


Inga kommentarer: