fredag 16 mars 2018

åter på jorden...

och jag försöker återhämta mig. Det är inte alltid jag är den smartaste som går här på jorden...


Tydligen så har jag svårt för lite längre galna resor hit och dit nu mer, eller så var det så att jag inte fixade att hänga i "baren" en kväll... ha ha ha... dessutom så satt jag med ryggen mot övriga som var där och jag borde väl ändå fått chansen att spana lite, eller!? Ha ha ha....


Jag Hanna och Mats var till Stockholm en sväng. Mats körde både upp och ner och tur var väl det, de där moderna bilarna är inget för mig... är lite sugen på att fixa "dutten" ibland... Undra om Jennifer hjälper mig... ;-). Jo, i Stockholm bodde vi på hotell (galet varmt och ljudligt!!) och sedan satt vi hela lördagen (enda dagen på min semester med riktigt fint väder!!!) i konferens. Det var ganska mycket intressant som sas och jag lärde mig en del saker... det är kul att läsa hund!


På söndagen var min plan att ägna lite tid åt mina fyrbenta, packa upp och lata mig... Nu ville Jennifer åka och titta på draghunds VM och... hur ofta har man chansen till det!? Så vi åkte in, kollade in hundar, föll för samma hundar och resonerade om hur många jag skulle ha, ha ha ha... alltså det vore ju häftigt... :-) MEN, jag sa att man behöver ju inte göra mer med dem än att dra... de kan ju bo ute och behöver inte ens kunna sitt.... Då protesterade Jennifer, så kan man inte ha hund... så jag tror jag/vi för vara nöjd så som det är just nu :-).
 Sen blev det en promenad med de vita och en sparktur med den svarta.
OCH vi fick hundmöten!! Allis och Cider hade 2-3 möten, händer aldrig... jag tror inte jag någon gång haft så många hundmöten på samma promenad. Ett var på ett skoterspår och det är tur att jag de är som de är mina lurvar. Inga problem :-) OCH jag fick gå förbi dem, 2 människor, 2 hundar och då borde väl jag få stå still och de gå, eller? :-)
 Sen till det intressanta... jag och Lizza fick ett möte!! Och jag kopplade om från sele till halsband, dock ett riktigt brett halsband och sen körde vi lite "titta där/ skit i den" som vi gjorde när hon var ung, men med en boll under min arm. Det gick toppen!!!


Så... nu går jag med alla tre genom byn igen. Har laddat fickorna med godis och en boll i väskan. Sen har promenaden genom byn en annan anledning också... Den vägen har varit plogad, den har ingen smal skogsstig och den är inte lika kuperad... Återkommer om det, för nu gör jag helg!




Hej hopp

Inga kommentarer: