måndag 28 maj 2012

En helg!

Wow! Jag är uppe på fötter idag också... Sliten men helt OK! Och ryggen blir bättre och bättre, men verkar över lag vara bättre på morgonkvisten än senare under dagen. Igår blev det för mycket enformigt förr lilla rygg :-). Jag har en ENORM abstinens på att ut och gå... vi/jag har inte gått en långpromenad sen... innan jag åkte till Umeå, och det riktigt kliar i hela mig!

I lördags tog jag, Johan och hundarna (Bira o Lizza) en mindre promenad till badstranden. Det var mycket uppskattat!! Bira simmade!! Utan flytväst och hämtade sin älskade dummy, jag vet inte hur många gånger... Nu gjorde vi inte långa kast alls, utan det handlade om att simma någon meter, men det är väl där vi måste börja! Hon simmade otroligt lugnt och fint och inte alls med den usla teknik som hon haft tidigare. Superskönt att se!! Nu ska vi bygga upp mod och simm-kondis och köra hårt! På hemvägen hade hon några riktiga bus-attacker... och helst ska hon sno dummyn av mig och kan alltså hoppa högt upp mot min famn för att sno den. Galenpanna! Sen vet jag inte om det var ett fall där, ni vet... stjärnan lyser som starkast innan den slocknar... ha ha... hon var helt utslagen när vi kom hem!! Men ville ändå vara med på en hörna och det innebar att hon nästan somnade sittande... hi hi...

Lizza, hon fick springa efter en pinne längs efter stranden/land i vattnet. Alltså där det var 2-3dm vatten. Tänkte att det kunde vara bra konditionsträning för henne... och jag hoppas det var det! :-). Lizza var superduktig på att låta bli Biras dummy, riktigt imponerad faktiskt! De få gånger hon tänkte ta den så var hon lätt att bryta med rösten. Lizza var (som väntat) inte ett dugg trött när vi kom hem...

Efter middagen gick jag och Johan ner på grannens täkt och tränade lite lydnad. Jag hade planen inställd på kryp och position i linförigheten. Ska nöta detta lite nu... :-). Och båda delarna behöver nötas kan man säga... :-). Blandade in lite annat också, som inte var enligt plan... läggande under gång och platsliggning (med Bira!). Johan och Bira tränade plats, läggande, ställande, framförgående, inkallning och han hade henne lös en stor del av tiden och är nöjd med att hon aldrig försökte rymma ifrån honom! Kanon!! Det är ju där de måste börja bygga upp sig igen...

På söndagen var jag tävlingsledare i lägreklass och hade bara 3 hundar att kommendera. Det gick alltså riktigt snabbt och jag kunde hjälpa till och räkna resultat också... :-). Men prisutdelningen, där smet jag... Och sedan var det konfirmation i kyrkan och där fick alla en chock... hårdrock på en gudstjänst... Wow! Men det var superskoj och riktigt bra musik!! :-). Sedan hem och fixa det sista med smörgåstårtan och sedan gjorde jag nog inget mer vettigt under dagen... :-)

Jo, när vi tog in Lizza från hagen, där hon var medan vi hade folk här... då hade hon fått vattensvans! Skit också! Konstigt att det inte kom tidigare tycker jag... I alla fall blir det ingen långpromenad idag heller då, utan vi ska väl försöka ta någon mindre och se till att försöka hålla värmen! Idag är det ju lite svalare ute, inte fullt solsken och riktigt blåsigt.


På e.m. idag så åker jag åter till Östersund... Denna gången ska jag få min nya medicin. Ska vara på sjukan 7.30 i morgon och får inte köra bil hem så det blir till att snällt åka upp idag då det inte går någon buss tillräckligt tidigt i morgonbitti.

Hej hopp!!

Inga kommentarer: