onsdag 2 maj 2012

är våren här nu?

Det är väl den man skjuter o eldar in? Som ni vet är jag inte överförtjust i smällandet.. jag gillar bara smällandet när det fyller en funktion! ;-)... Nu hade byn åter bestämt att smälla vid brasan, vilket jag tycker är bra, ifjol när byn inte smällde gemensamt, smällde folk själva både här och där och då och då... En gång är perfekt! Dessutom är det PO som smäller så jag får lite kontroll på det , hi hi... fönster o dörrar på vid gavel tills det var dax, då drog jag igen! Bira fick ligga med mig o Lizza, då jag vill ha kontroll... Jag har haft en skott/raketrädd hund och det är vedervärdigt och en i livet räcker! Och då Bira inte är lika positivt inställd till smällar som matten ju är (när de fyller en funktion) så tyckte jag det var bäst att göra så här. Så, hur gick det då!? Lizza måste vakta och tala om att det är någon som låter... mupp-rottis!! Jag tror inte hon blir rädd, utan bara vill tala om att där är något konstigt... Bira sov som en stock!!! Lyfte på ett ögonlock ibland, mest för att blänga på Lizza som inte kunde vara tyst när hon ville sova!! Ha ha ha... roliga hund!! Och så underbart skönt så ni kan aldrig tro... :-)

Annars har jag inte gjort ett skvatt med de 4-benta, typ... cyklade då i måndags... såg årets första (för mig) björnspår! En liten en hade tassat på vägen sen sist jag cyklade (ca en vecka tidigare)... Nu SKA jag försöka få flyt i cyklingen och om inget oförutsett inträffar så ska jag cykla idag också!

Igår hade jag rallylydnadskurs! Tycker alla verkar ligga på en hög nivå och jag får kanske planera om så det blir svårare :-). Bira fick följa med och vara visningshund! Ha ha... och så rolig som hon är... där försvinner nog alla tankar som någon skulle kunna ha om att clumbern är en trist och tråkig soffliggare... hi hi... Vi visade, i rasande tempo, snurra på kastrull, hand-target, backa, avståndsbelöning, fot, stå... olydighet och skälla för att jag blir uttråkad inte att förglömma :-D! Tokiga hund....

Hej hopp!

Inga kommentarer: