söndag 26 juli 2009

MÅL!!!

Japp!! Fick på morgonsidan ett SMS från Johan... det var den första matchen de vunnit och han hade också fått göra ett mål!!! Mallig mamma =) OCH STORT GRATTIS till grabbarna!! Bra kämpat!!

Här hemma lullar vi mest bara på... det blev lite mer klickerträning igår... först med Bira. Och jag fick henne att förstå att en tass ska upp på hinken!! Nu är det bara en tass kvar... hi hi... körde mera apporteringsträning & lite "kom upp på min vänster" också. Det är roligt. Blir lite trist att lämna över till Johan när han kommer hem...

Tanija fick också en omgång med klickern... återgick till det här med att studdsa med båda framtassarna i marken samtidigt... Hittade på ett nytt namn på det och jaa.. vi får väl se! Ska försöka få in det i inkallningen också på något sätt! Kanske det går... annars lär jag väl mig något nytt av det i alla fall

Vi har också hunnit med en vända idag... både med Bira och Tanija... Det är superroligt & det bästa just nu är att Tanija inte verkar ha eller få ont av att studdsa omkring =) Hoppas bara hon inte lurar mig...

Siri-stackarn då!? joo... jag vet inte riktigt vad vi ska träna på inomhus... Har en hel uppsjö av saker som jag SKA lära henne... Skall, framåtsändande, krypa långt, tungapporten och rutan då till att börja med... Sen skulle jag behöva massor med skott-träning, på båda de stora... Ja, ni ser... ska försöka ta ett utomhus-pass idag och börja med åtminstonde ett par av sakerna! Och riktigt nöööta på framåtsändandet med Tanija... för då gör det inget om det är blött i gräset! Funderar också på om man kan skjuta själv... ska ju vara gömd... hmmm...


Sen ska jag säga er att fågelhundsboken känns riktigt bra och med många finurliga övningar... roligt! Och ändå har jag inte kommit till kapitlet med stötande jakt ännu =). Dock delar jag inte alla åsikter... men när gör man det?? Funderar också på att läsa om det som handlade om lydnadsträning och apportering igen... minns så dåligt. Jaktprovsreglerna har jag också läst igenom (igen) och jag tycker det ser ganska lätt ut jag! ha ha... men då kan jag ju inget heller...

En hel del tankar blir det... fnurriga tankar... och en hel del korrigeringstankar... behöver man korrigera? Mest troligt... sen handlar det ju om miljoner av olika korrigeringar, även om de flesta tänker på ett ryck i kopplet... svårt det här... Eva Bodfält har en ganska sund inställning till korrigeringar tycker jag. Sen tycker jag att det är något som hör hemma i allmänlydnaden... i tävlingslydnaden är det de mildaste formerna av korrigeringar som möjligen får förekomma och på något sätt tycker jag att man fick en ännu tydligare bild av det efter att ha varit skrivare åt fredagens domare... Mycket av glädjen och den positiva bilden försvinner och det är bättre med ett överglatt "framträdande" än ett tråkigt... blev kanske lite snurrigt det här... men så är mina tankar också just nu ;-)

Nu ska jag försöka få något vettigt gjort! Ha det bra allesamman!!

2 kommentarer:

Liza sa...

KUL att de fick vinna en match och att Johan fick göra ett mål :D
Om du tycker att du är snurrig och att det låter snurrigt detta vad gäller allt i lydnad....då skulle då se min hjärna när den ska ta in allt....KAOS!!! Kramar

Ulrika sa...

Grattis till Johan! Funderat på en sak, kan Myran och jag blivit klubbmästare i sök i år??? Kramar.