onsdag 31 oktober 2018

upp o ner, ner o upp...

Jo tack, mina knän är nog  rätt trasiga... de kanske återhämtar sig inom de närmaste åren, med lite tur... näää... nu ska jag inte vara sån... men, just idag tycker jag att knäna är sämre, speciellt det högra som jag knappt haft ont i tidigare. MEN om jag jämför med hur det var fredag-lördag förra veckan så kan jag nu böja mitt vänstra ben, även om det inte är speciellt skönt... Men att stå på knä är rena döden, även om jag inte sätter ner knäet i golvet. Förklara det den som kan...
Och igår duschade jag ju Cider och det blir en del sitta på huk då... så det kommer väl igen idag :-(.


Ja, så igår hoppade jag över promenad/jogging, men endast för att jag insåg att all snö som föll skulle fastna i pälsen/tassarna på de två vita och jag skulle få stå stilla mer än vad jag skulle få röra mig framåt. Och då Cider har varit väldigt ovårdad valde jag att lägga min energi på henne... totalsnagg av tassar, bort med tovor (hur kan en hund utan päls få tovor??), snaggade hals, öron och svans. Hon blev väldans söt, men ännu ynkligare än vad hon var innan. Hoppas hennes päls kommer tillbaka snart!
Så... idag ska jag ut och röra på mig, men i vilket tempo det blir, det får vi se :-). Jag hoppas att det är så milt idag att snön rinner av pälsen, det kan ju vara så ibland. Kanske kanske ska jag ta en snabb-snagg av Allis tassar först också... hon går ju sig varmare än Cider och brukar därför få mer klumpar (en egen teori).


Ett minimalt träningspass blev det också igår. Ute på gården, i mörkret. Och jaaa... osams blev vi... det känns bra det här... ha ha ha ha....
Mest troligt var det en räv som var i buskarna och smög... och när Allis skulle runda konen så drog hon till skogs istället... kändes kanon! Nä, så illa var det inte... hon stack upp till växthuset/veden och där fick jag stopp på henne med ett supervrål... men det är ju där skogen börjar. Sen var det svårt att fokusera, hon vädrade åt skogen hela tiden och jag var livrädd att hon skulle dra...


Runda konen: fungerar för det mesta på väääldigt kort håll, men det var svårt igår. Ska försöka hinna med lite i ljus idag, eller... det lär ju vara mörkt när vi tävlar så det är kanske lika bra att vänta till mörkret fallit :-D.
 Ställandet börjar faktiskt kännas bättre... det är nästan så jag tror att hon stannar nu. Kanke inte tillräckligt snabbt, men... lite till nötande så kanske det går! Och sen när hon står, ja då känns det bra!


Tanken var att ta ut Lizza sen, men med "alla" vilda djur och det faktum att runda konen gick uselt gjorde att jag faktiskt glömde bort det... ha ha ha... Men hon kan ju allt, det är ju en jäkla skillnad på inlärning och lite påminnelser, de kan man ju göra tävlingsdagen om man tror hunden glömt hur man ska göra ;-). Jag tror dock, att vi endast tränar idag och vilar imorgon. Vi kommer väl ändå inte uträtta underverk sista dagen... kanske... och så kan det vara bra att ha en helt skruvad hund på tävlingsdagen, ha ha ha... så behöver inte Lizza känna sig ensam... ha ha ha...


Hej hopp!





Inga kommentarer: