fredag 12 oktober 2018

svårt...

Alltså, detta är jättesvårt!


Hur får man till ett träningspass en vanlig vardag? Just nu har jag superproblem med att samla ihop mig efter middagen och gå ut och köra... Men, det handlar väl som oftast att man bara tar tag i det!


Igår lyckades jag gå/springa. Första dagen på "en ny vecka". Jag kör ju försvarsmaktens träningsapp, och deras program, jag har valt lägsta nivån, mot 5 km och det går väl ut på att jag ska klara av att jogga/springa 5km. 2 pass i veckan är fys och 1 gym (mitten passet). Mitt problem är lite att jag inte kan bestämma ordningen på dem och på slutat har det slutat med att jag gjort de sista passen den sista dagen, ha ha ha... Min vecka börjar på torsdag och igår kom jag alltså ut! Rätt stolt... ;-). Nu kör jag 100m gång och 500m lågintensiv jogging... Inte alltid lätt med en Allis framför, ha ha...


När jag kommer hem sen, så är ju både jag och hundarna rätt nöjda och då är det ännu svårare att komma ut... och så känns det inte rätt mot Allis, även om jag är helt övertygad om att hon lätt skulle säga, -Japp, nu kör vi!


Jag ska se vad vi kan få till idag... det är ju det att det blir mörkt så jäkla fort också... Ja, jo, jag gillar mörker... men det skulle väl kunna vara 8-8 ;-). Å andra sidan så är jag inte mörkrädd och att skylla på att det är mörkt är bara korkat och en idiotisk ursäkt, ha ha ha...


Nu är det helg, imorgon önskar jag att jag skulle kunna dela mig på två... Tydligen så ska delar av jaktlaget jaga, och jag ska på BPH... typiskt... men nästa helg ska jag ut, är det fullt på älgfronten så tänker jag ut och se om jag kan hitta fågel! Och har jag tur får jag med mig Jennifer så vi kan mysa lite... :-)


Just nu längtar jag helg, men jag skulle vilja ha en annan typ av helg...


Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Känner igen det där med hur svårt det är att komma ut efter middagen :( Då har vi, jag o hundarna gått vår långa promenad och efter det känner jag mig nöjd men som du säger...bara man tar tag i det men men...
Efterdyningar av hösten kanske :P
Du ska se att vi tar tag i det igen...snart...
Kram