fredag 19 oktober 2018

freeeeedag....

weeeh.... det är fredag och snart slutar jag... det är antagligen skitdumt att börja skriva, för helt säkert ringer det hos mig snart, och så blir jag avbruten och det blir inget av detta. Om ni visste hur många halvskrivna inlägg jag har... ha ha ha...


Det känns skönt med helg och lite sovmorgon borde jag ju få, även om jag ska jaga i helgen :-). Och det ska bli superhärligt att tillbringa några timmar i skogen igen! Det är väldans längesedan nu...


I förrgårkväll när jag skulle lägga mig och så kliade jag lite på Lizzans hals och där var (och där ringde det ;-) :-D och så ville chefen surra lite...) det nå himla knepigt... Det såg ut nästan som ett fukexem, men det hade en torr rund "kaka" i mitten.... Fy bubblan! Inte så smetigt... så det fick vara, jag la mig och sov...
Jag hade märkt på dagen att hon var lite "platt", dels var hon inte helt sig själv och dels... alltså hon såg platt ut, konstig öronställning och jaa... platt...
  Igår när jag kom hem från jobbet så rakade jag bort pälsen. Lizza måste vara den snällaste hunden på jorden. Stilla och fin och inte ett knyst när jag rakar, pillar och tvättar. Hon sticker själv in huvidet i tratten... Men nu är hon risig min Lizzan... riktigt risig och helst skulle hon vilja sitta på mina fötter hela tiden... det gör ont i mattehjärtat att se... Jag är just nu lite osäker på om jag rakat tillräckligt upp på hakan, men jag tar med rakmsakinen till husvagnen om det skulle bli något.
Just det, det hela sitter på halsen... och det är väl gränsfall på om man kan ha halsband på henne... och samma med tratten och ändå sticker hon in huvudet själv!!
Jag tror inte detta är första gången som vi bor i husvagnen med tratt... och jag tror det gick riktigt bra förra gången, så det borde ju göra det nu också....


Nu ska jag snart gå hem, så Allis och min träning, den får jag berätta om i ett senare inlägg... :-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: