måndag 8 oktober 2018

en dag...

En dag lyckades jag träna, ha ha ha... men jag har inte direkt suttit stilla ändå i helgen...


I fredags var jag ut och tränade hund. Dirigeringar och runda konen stod på schemat.


Jag började med runda konen. Alltså, hon fixar det på kanske 3-4 meter och hon tycker det är superkul. Jag ska bara nöta in kommandot på det och öka avståndet. Det känns som vi har en bra grund att utgå från, men ibland så bar det iväg och hon irrade runt istället. Det skulle möjligen kunna bero på att hennes matte kör för många repetitioner utan paus... möjligen... ;-)


Vi tog en liten paus ibland. Varvade med lite fotgående (språng o vinkla i språng) och så grejsade jag lite med ställandet och jag testade en inkallning från ligg (och vad har jag oroat mig för??).
Och så tog vi runda konen från ett nytt håll. Det var svårare från vissa håll än andra, och troligen beror det på hur ljuset låg...


Jag avslutade med lite dirrigering.... och jag var superduktig och gjorde som Lena sagt. Ta ett håll i taget... Jag slängde ut två dummys och skickade henne bara till vänster. Men, jag antar att man måste göra det mer än en gång i veckan om man ska bli klar och kunna komma någonstans. Jag vill ju köra på dolda också. Helst nyss... ;-) :-D.


Ikväll blir det måndagsträning på klubben. Planen är inkallning och ställande under gång.
Inkallningen blir väl mest att nöta och få det positivt... ut i skogen ska det och då måste det fungera. Lydnadsinkallningen känns som den fungerar....


När jag kommer hem idag ska jag fortsätta med projekt cider... phu! Det var inte bara... och otroligt smetigt, och juicemaskinen fick in äppelmos i motorna och sa poff... nu har jag polat den ren med vatten (precis som instruktionsboken säger att man ska göra... ;-) ) och så får vi se om den går igen... ha ha ha... det här med el... ha ha ha...


Hej Hopp!

Inga kommentarer: