lördag 17 februari 2018

tränat på klubben :-)

Det är härligt att få några timmar på klubben så här en helg :-) och inte blir det sämre av trevligt sällskap! Tur det finns fler än jag, ha ha ha...

Min tanke, och mitt sällskaps tanke, var det samma... vi plockar fram lite rallyskyltar och ser vad som händer. Så vi byggde en liten och trång bana, utan plats för yvigheter... eh... Angus var först ut och jag tycker att han och hans matte gjorde ett toppenjobb!! De har inte gått någon bana tidigare och om man bortser från lite skällande innan och ett och annat startskall så tycker jag som sagt det var bra och andra rundan var bättre än första...
 Sen var det Allis tur... Himmel och pannkaka... och om jag säger att hon är energisk och liksom inte kan hålla allt inom sig så ljuger jag inte... ha ha ha... Liza fick sig mer än ett gott skratt... Undra om hon sett denna sida av henne tidigare, ha ha ha... men allt sprutar ju glädje och det är viktigast!
 Vi gjorde om banan och körde de två igen... Nu var Allis först ut och hon låste lite smått på en sko som var en kon i slalomen... ha ha... Detta är träning som vi verkligen behöver...

Rocky & Lizza fick också komma in och göra sitt... och man skulle nästan kunna tro att Lizza tror att skyltarna är targets som man ska stå på. Dessutom så har hon tydligen kommit på att min target-hand är något man ska nafsa och bita i... Det gillar jag inte och fick tillslut säga ifrån och då slutade hon.  Det blev väl helt enkelt lite för mycket att hålla inom sig.
Rocky är en kul prick! Ett par år äldre än Lizza och så nära en riktig brukshund som man kan komma i mina ögon. Nu på äldre dar är det lite lika där... svårt att hålla allt inne och behöver man verkligen det? Men det är UNDERBART att se lyckan när de får komma in och göra sitt!

Sen blev det lite vanlig lydnadsträning också.
Fotgående med fortsatt fokus på starten, fjärrdirrigeringens uppsitt....

När vi var klara där tog Allis och jag med oss skidorna, skateskidorna, och gick till skoterleden. Ca 5 km blev det... Jag är rätt nöjd med hur det gick... lättare med hund än utan... Det gick inte fortare än när jag åker klassiskt, men det var inte Allis fel. Hon sprang på bra mest hela tiden. Sen är det kanske svårt att jämföra stilarna, skoterleden är helt platt där jag åkte och man får liksom inget lättåkt nedåtlut... å andra sidan inget uppför heller, men... KUL! Detta ska jag göra om, fast där finns andra människor...

Hmmm... Finns det ingen ödegård mitt ute i ingenstans där jag kan bosätta mig? :-)

Nu har Allis vilat klart så det är bäst jag sätter fart ;-)

Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Tack själv för ne härlig och rolig eftermiddag! :D Det är tur att vi är lika tokiga :D
Och visst är vära gamlingar bara för underbara! På ett härligt tokigt sätt <3
Detta gör vi om snart!
Kram