torsdag 7 april 2016

Ny dag...

... nya möjligheter... brukar man väl säga... :-). Jag har inte helt och fullt återhämtat mig sen igår... och nu ska jag möblera om i mitt schema... och inte bara i mitt, utan schemat för alla mina kursare...

Igår när jag kom hem så tog jag ut de tre vita på en promenad igen, men inte så långt. Vädret var +3 och snöblandat regn och tillsammans med alla vattenfyllda diken (delvis istäckta) så blev saker och ting något blöta... ha ha ha... Jag önskar mig verkligen ett torkrum!! Jag behöver inget hundrum, de kan bo med mig... men dagar som igår, då önskar man sig ett rum med golvvärme där man kan slänga in dem en timme eller två och där allt grus landar... :-). Det är en önskan i mitt hus ;-).

Men, jag torkade Bira en del och ställde upp henne på köksbordet. Fram med en skräpsax, borste och kam och givetvis godisburken... Hon är en dröm att pälsvårda, så jag borde verkligen inte skjuta på det så här! Först klippte jag bort päls ur ett öra och det lilla hon hade bakom, sen blev det utkamning och lite bortklippande i armhåla och fanor... och så jobbade jag mig ablåt. Bira, hon låg på bordet och sov. Inte ett knyst fast jag slet och drog! Halva hunden, drygt han jag med! Skönt!! Och så kunde jag också konstatera att Bira börjat löpa, vilket då kastar alla mina planer utför ett stup, typ... ha ha ha...

Denna gången fick jag med ett par dummys till Älvdalen, men jag glömde planen med extra gott godis. Är rätt nöjd med lilla damen ändå :-). Det blev på en äng och jag la ut båda, skickade på en, tog emot, skickade på nästa (åt andra hållet), tog emot. La ut igen... osv... Leveransen till mig var inte stensäker, men den var!! Det var en gång med en lite roligare dummy som hon sprang iväg och lekte en stund... Så vi avslutade med att träna avlämningar på kort avstånd och då var de väldigt fina. Var väl korkat av mig att ta med en ny typ och bara köra på... kanske skulle ha börjat med avlämningar med den, om jag nu absolut skulle ha den med ;-).

I ridhuset sen, när våra barn var klara där så tränade jag lite fot, ingångar, vänstersvängar/trampa runt. Riktigt bra, behöver komma ut och öka längden... Lite sitt kvar och ligg kvar. Dessa är hon riktigt bra på, trots att jag inte tränat många sekunder... men, givetvis krävs en hel del mer innan hon är redo för en platsliggning :-D

Och nu är jag helt slut... jag är imponerad av att jag lyckades hålla mig vaken hem igår och att jag tog mig upp i morse... När jag slutar idag så ska jag hem och sova!! I hundra år... eller så länge jag nu får innan jag åker till Ljusdal på kurs ;-).

Fredag måste jag plugga, massor + att jag har ett möte... och sen i helgen ska jag till Ånge för en sista repetition innan jag har mitt slutprov. Så till det joxiga...

Helgen därpå så har jag lovat pappa att vi ska fixa veden i Säs... och då borde Bira börja närma sig höglöp... så troligen på måndagen så åker jag till Göteborg. Sen måste jag vara hemma på onsdag eftermiddag... Och hur lång tid tar det att köra?? För onsdagen har jag mitt slutprov... och allt handlar om min semesteransökan, om jag får ok på den...
 Sen är det klickerkursen... Tisdag v 16 måste troligen hoppas, v 18 är jag i Umeå och v19 i Östersund. Nu borde kursen vara slut där någonstans... jag måste räkna och se vad vi kan flytta på :-). Kanske kan jag ro ihop något vettigt!

Nu ska jag räkna får och vänta på att klockan går så jag får åka hem och sova middag ;-)

Hej hopp

Inga kommentarer: