fredag 21 augusti 2015

skräck...

.... har inte hänt supermycket med hundträning på backen.

I onsdags när vi var på väg hem från ridskolan så ringer P-O... Det är något fel med Bira, hon kliver inte upp fast jag har tagit matkoppen... DÅ tar skräcken tag i mig på riktigt... För om Bira inte äter, då är något väldigt fel!! Sen gick det ganska fort hem och det var helt fel att köra hem eftersom det var precis i skymningen (såg för övrigt en ko med kalv :-) ). Efter vi släppt av Sussa, Fanny och Atle så började vi spekulera... Vad kan hon ha ätit i sig? Vad kan vi ha missat att plocka undan? Citronen som hon smakade på förmiddagen kan ju inte vara farlig och hon åt ju bara typ 1 cm av den...

In i huset, ingen skällande bus som möter mig i helgen :-(... MEN det är skönt att se henne och att hennes ögon är HON, hon vill bara inte kliva upp! Jag knölar henne lite och lyfter tillslut upp henne för att kunna känna på magen. Men, hon vill inte stå och jag anar att det är höger bakben som inte vill vara med. Nu är jag lite lättad... Försöker få med henne ut, hon vill inte fast hon inte har varit ute sen 12-tiden... Jag bär ut henne, men hon står bara där. Jag är dock lite lättad, för det gör henne inget att bli buren, så det borde ju inte vara ryggen. Jag stoppar i henne en rimadyl (och middag, som hon intog sittande...) och ringer veterinären. Jag ställer klockan på halv två, då borde rimadylen börjat värka och jag kan få ut henne... Men hon ska inte ut... kl 5 hör jag en hund pipa och jag springer ner, men hon ska inte ut... (och hon har inte gjort inne!). P-O kliver upp halvsex-sex, hon kliver inte upp... jag kommer ner halv sju och ser att hon har flyttat sig... springer ut med Allis och när jag kommer in står hon där, redo att gå ut... och jätte nödig... inte ett spår av att inte vilja röra sig, travar som vanligt, vanliga skuttet uppför trappan och ska nästan leka med bebisarna ... jaha... Hon får följa på jobbet och vid fikat haltar hon lite... nervöst att kolla när jag slutar... men, hon är inte sämre... haltar lite ibland, men mest ser allt ok ut. Vad är nu detta?? Jag fattar ingenting!!

Nu i helgen ska jag och hundarna ut i kojan, om Bira rör sig ok när jag kommer hem (annars blir det husvagnen). Ska bli underbart!

Den enda hundträning som blivit är med Allis lite igår. Nosduttar, sitt, ligg och gripa/hålla. Hon är så underbart rolig att träna det lilla monstret!!

Simma lugnt!

1 kommentar:

Liza sa...

Lät inget roligt :( Hoppas att Bira är bättre nu, helst bra! :)
Förstår dig, skulle oxå vilja ha ett ställe där det är tyyyst :)
kram