måndag 15 oktober 2018

torsdag-fredag-lördag...

tre dagar, tre träningspass!! Jäklars vad bra jag är!!! Ja, ja... jag vet... endast en långprommis på dessa dagar... men ändå!! ;-) och det beror ju på att vi hade BPH på lördagen och att jag var lat på söndagen... ha ha ha... jag hade kunnat kolla med jaktlaget där hemma var de jagade och gått någon annanstans och jag hade kunnat lämna Jennifer där hemma och gått, men det är liksom lite mysigt att vara hemma samtidigt, även om hon inte har så mycket tid över för sin mamma... :-)


I fredags så körde vi linjetag och rutan... Det blev halvt i mörker, halvt i ljus... och kanske var det en fördel... Jag ställde upp rutan, för första gången. La in tasstarget som vi har, en ljuslila grej... och den borde ju skina upp mer än rutan gör även i hundögonen. Men, hon var medveten om konerna i rutan, för hon kollade en sån först... Sen sprang hon bara ut och trampade. KANON!!! Nu ska vi fortsätta, öka avstånd, träna i ljus... ta bort targeten och inte minst ska jag få henne och stå kvar... Jösses vilket litet yrväder hon är!!
 Sen körde vi också lite linjetag... nu är väl inte en gräsmatta optimalt, men mörkret hjälpte mig lite... och jag körde också över en väg och... f-n hon är riktigt duktig på detta. Vi måste ut i skogen och utvecklas där...


Lördag så körde jag runda konen och dirigeringar...
Här trodde jag ju det skulle bli probelm... Hur lätt är det inte att blanda ihop rutan och rundakonen!? Men inte än iallafall... Och hon tycker det är superkul!! Fullfart ut, fullfart tillbaka... ibland glömmer hon dock att springa runt... tokfia! Men, jag hoppas och tror att det trillade ner en liten polett i lördags... Hon liksom stannade upp innan och så kastade hon sig runt och kom tillbaka. Sen hade vi flera riktigt bra repetitioner. Här behöver vi också öka avståndet...


Dirigeringarna vi gjorde fungerade också bra. Här behöver jag väl också byta miljö :-).


Igår var det segt... ha ha ha... Jennifer följde med mig ner på täkten och slängde lite innan hon hoppade på bussen.
Allis har blivit grymt mycket bättre på detta... Hon ser riktningen riktigt bra, men har lite svårare för avståndet. Men jösses vad hon jobbar!!! Hon sprang, sprang och letade och letade...
Jag tror vi behöver träna kondition också... för hon tog helt slut... ha ha ha....


Senare på kvällen var vi ut och tränade lite läggande och sättande under gång. Väljer jag läggande så är det ju bra, vi behöver mest träna på avsluten där jag ska gå runt henne. Mixtrade också liiite med ställandet och att jag går runt henne där...


Idag är det måndag och träning på klubben!


Hej hopp!

Inga kommentarer: