måndag 29 oktober 2018

krasch boom bang...

... sa det i fredags när jag klev på Ciders koppel så hon åkte in framför mina fötter och jag då snubblade på henne och stöp i backen och landade på mina knän, telefonen och Cider... tjohoo vad bra det går åt mig!!


Eller för att ta det från början... Jag kör ju FMTK-appen och är inne på vecka 7 och jag tycker att jag är riktigt duktig som lyckats hålla i detta!! Nu är det gå 100m och jogga 1000 meter... Och när jag joggar på där så tänker jag att det här kommer gå åt pipan, jag kommer förr eller senare att snubbla på Cider. Hon har inte tillräckligt steg för att trava längst fram i kopplet tillsammans med Lizza o Allis och det gör att hon galopperar fram, går över i trav och halkar då efter och då kommer hon in framför mina fötter... och jag jagar på henne och hon galopperar fram igen... eller så går hon bak och ligger bakom mig. Jag får hela tiden hålla i hennes koppel och det är skitjobbigt, men annars kommer jag ju trassla in mig...
Nu låg hon bakom och så fick Allis vind på något (såg orrar där när jag var på väg hem...) och gick upp i varav och givetvis får hon med sig Lizza. Det gör att jag släpper fokus på jo-jo-Cider och hennes koppel för att samla ihop de där idioterna där fram... då springer hon fram för att se vad som är så spännande och... ja...
 Till saken hör att när jag vurpar så gör det fruktansvärt ont i mina knän... riktigt riktigt ont... tårarna sprutar, jag vrålar, Cider som ligger under blir livrädd och börjar morra/låta och jag tror att hon även har lust att bita mig (vilket jag förstår), men om hon inte kommer åt eller om hon är så sansad att hon låter bli, det vet jag inte... ha ha ha.... men hennes beteende gör ju att Lizza går in och tänker skydda mig och plocka Cider... tänk nu mitt i detta att jag har gräsligt ont... Allis sitter längst fram i kopplet och hoppar!! Hon vill bara springa vidare (och kanske ta en och annan orre...).... men helt otroligt nog så lyssnar Lizza när jag vrålar åt henne och hon avbryter sin tänkta attack... himmel vilken tur att ingen kom... ha ha ha och jag hoppas att ingen låg gömd i skogen och såg oss...


Efter att jag ängnat några sekunder för återhämtning så joggade vi vidare... jag kan ju inte avbryta när jag är så nära att lyckas... ha ha ha... Nerför eller att bromsa farten var värst...
På lördagen sen så jagade jag och det var inte superkul... när jag skulle gå till pass nummer tre (vilket är en egen historia) så sa pappa... jag går, du stannar här... ha ha ha... han såg nog att jag inte tyckte det var jättekul...


Nu då, jo... jag kan ju böja benet nu, men det är fortfarande väldigt ömt... men jag ska försöka ta mig en promenad idag och köra "gym-passet", om det går och så ta joggingpasset imorgon eller på onsdag. Vi får se hur det känns, men jag blir så frustrerad!! Jag hade ju börjat komma igång med att gå och så igen... typiskt!!


Lizza-liten då... jo, hennes hals ser superfin ut! Torrt och bara lite lätt rosa... Hon kommer få ha tratt några dagar till, bara för att, men sen ska jag nog kunna ta bort den :-).


Och så var det det här med hundträning...
 Jag har kört ett pass med stå, torsdagkväll... och jag letade fram en targetsticka... om det var bättre vet jag inte. Just nu känner jag mig tveksam till om vi ska få till de tre momenten till på fredag, men under kan ju ske, ha ha ha... jag får köra hårt igen nu...
Cider fick också komma fram och leka lite med hopp-stå. Mest för att hon såg så sugen ut att testa :-), hon har ju dock inte något vidare tålamod för repetitioner :-)...


Igår träffades jag och Lena och tränade lite. Vi körde markeringar, mest för att vi behöver det och det är otroligt svårt att träna det ensam.
Allis var riktigt duktig! Hon har bra koll på riktning som den landar och det kändes som att det inte spelade någon roll att hon gick ner i en svacka och rundade en dunge och på så sätt tappar nedslaget, hon löste det kanon ändå. Och så länge hon var pigg så var det inte några problem att springa ut på djupet och hon hade riktigt bra fart! När hon började bli sliten så stannade hon och luktade på något... och lika när hon gjorde sig illa på en pinne, då blev det jobbigt... men jag är riktigt riktigt nöjd med hennes arbete!!


Idag är det måndag och träning på klubben eller ica... Hur som måste jag försöka få till lite runda-konen och stå idag... Rutan får vänta en dag eller två... phu!


Hej hopp!











Inga kommentarer: