tisdag 23 oktober 2018

svårslaget!

Den här natten är svårslagen... alltså jag tror att hon pipit från det vi la oss till strax före fyra... Hade det inte varit så kallt ute så hade jag slängt ut henne och låtit henne sova i bilen... Nu är hon billig... Alltså är min sammanhängande sömn från kanske halvfyra till kvart över fem.... Jag har säkert sovit lite här och lite där, men så mycket mer är det inte. Så nu är jag slut... och vad gör man??
 Sover inte hundskrället i natt så ringer jag veterinären imorgon! En tanke jag har är att plocka bort det smärtstillande och se om det är det som spökar så hon piper... jag ska också försöka hinna duscha henne idag och tvätta bort skiten som är runt om såret, ifall det drar på något sätt. Men helt ärligt... jag tror det sitter i huvudet nu, ha ha ha....
Helt ärligt trodde jag att det vände igår, hon började nämligen skälla igen. Inte riktigtsom vanligt, men det kom lite skall :-)...


Igår kväll var jag på klubben och tränade. Det var kallt som f-n!! Runt nollan och så blåste det... sen blir det ju inte bättre av att jag precis innan gick på långpromenad... Testade att sätta ihop två olika rundor för att se om det skulle fungera om jag går på morgonen, eller om det blev för långt. Ska fundera lite så får vi se... Hur långt det blev minns jag inte, ha ha ha... men 1 timme och 22 minuter tog det... Så kliver jag upp 4 så fungerar det, men då måste jag ju få sova på natten...


Ja, igår... Det blev bara Allis som fick komma ut. Jag hade tänkt köra Lizza ocskå, men jag var så jäkla frusen!! Men plan... den har jag glömt! Nu tränar vi för tävling!


Jag började med att sätta upp rutan, mätte upp 15 meter och gjorde en minnesbild av var det var.... satte upp konen och här mätte jag inget... Jag varierade sedan mellan momenten.
Rutan fungerar riktigt bra, även utan target, men hon dras mot det övre högra hörnet och jag har lite svårt att hinna få stopp på henne när jag inte har target. Jag ska fösöka flytta fram targeten lite och ev lite till vänster och se vad som händer... Mixtra lite... och ja, jo... det händer att hon inte springer ända ut och tittar på mig och så där... men mest är jag mycket nöjd!
 Runda konen är svårare... helst springer hon ut och duttar på den, ha ha ha... men det går kanske att få en femma på det... Här ska jag korta av ståndet och öka det mer långsamt... för fart har hon!
 Fotgåendet tänker jag nog inte peta så himla mycket mer i... jag tycker att hon går riktigt bra. Och visst, det finns massor med saker som vi kan peta i, men jag tror inte vi ska göra det före tävling!
 Ställandet... jag tror det är momentet där vi har mest kvar... jag vill ha snabbare stopp... stadigare stopp och helt låsta stopp... ha ha ha... ska jag chansa och lära in hopp-stå!? Hinner vi det? Det går ju att köra samtidigt och lägga på ett helt annat kommando på det, om vi inte skulle hinna... kanske blir det inomhusträning några kvällar med klickern nu, för båda stoppen... hmmm...


Idag blir det promenad, middag, plock utomhus, duscha hund och lite egen gymträning som prio ett, så får vi se vad som händer...
 Däcken blev bytta igår och hjälp fick jag... rätt skönt faktiskt :-). Såååå... nu väntar jag på snö :-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: