onsdag 24 oktober 2018

rapport för tisdag...

Fan, jag fick tänka när jag skrev rubriken... vilken dag är det idag, vad var det för dag igår... men kan väl säga att sömnbristen kommer efter... Jag tyckte att det gick riktigt bra igår, tills jag satte mig i soffan runt 20, då klubbade någon mig i huvudet... gah!


Efter middagen och en del småplock ute i halvljuset så gick jag in och duschade Lizza. Eller, jag duschade av hennes hals, tog såpa som rengöringsmedel... om det är bra eller dåligt har jag ingen aning om, men det kändes bättre än hundschampo, ha ha ha.... Jag skruppade lite och när torkade av henne så försökte jag få med så mycket torkat klegg som möjligt (det jag inte fått bort i duschen). När vi var klara tvättade jag lite med jodopax och sen har det fått vara.
Lite senare, när jag gjorde mitt "gympass" (FMTK-appen) i vardagsrummet, då började det igen... pipandet, gråtandet, kalla det vad ni vill... jag var väldans nära att bryta ihop då... jag gick och pratade lite med henne och då gav det med sig och en tanke kom upp... Hon mår ju inte superbra... Kan det vara så att hon vill ha sällskap när hon sover?? Hon är ju inte bredvid min säng (men i sovrummet)... en plan dök upp... om hon börjar pipa möblerar jag om så hon är närmast sängen...
 När jag efter en kvällsprommisen satte mig ner, eller klubbades ner hur man nu ska se det, i soffan, då började det igen... pip pip... men bara en liiiten liiten stund. Sen har hon inte sagt ett knyst på hela natten!! Underbart, fantastiskt!! Vid 4 eller något började hon dock att tvätta tratten och det är inte helt ljudlöst kan jag säga... men det blev ganska många timmar sömn inatt om man jämför med natten innan!
I morse när jag kollade såg det hela ut att ha dragit ihop sig lite till och det verkade torrt och fint! Hoppas att det gett sig nu! Och jo, jag gav inget smärtstillande igår... om det påverkat åt något håll vet jag inte, men då borde hon väl inte pipit där när jag tränade!? Hmmm...


Mitt i allt detta så fick Allis en liten träningsstund i köket! Fokus på att stå stilla och sen lite hopp-stå.
Att stå stilla var ett projekt i sig... Hon tror att allt jag shejpar är backa och helst med en huvudvridning inblandat... och nu förstår jag plötsligt varför hon har så svårt att bara kliva upp och backa rakt, ha ha ha... hon tror att två av de saker jag shejpat henne i hör ihop... ha ha ha... det är inte lätt att vara smart alla gånger :-). Nu blev det en del stilla efter hon backat och hur bra det är att belöna det, det vet jag inte... Men, nu blev det så!
 Så började jag med hoppstå. Handtarget och så håller man handen lite högt, när hon skuttar så tar jag bort handen och sen är tanken att jag ska klicka för att hon landar och inte för hoppet! Jag är usel på det!! Oftast så kom klicket för hoppet... ja, ja... idag är en annan dag... och jag ska försöka få till lite av det idag också. Meeen... det är ju onsdag, så jag gissar o hoppas att det blir lite träning med apporteringsgänget också!


Hej hopp!

Inga kommentarer: