onsdag 2 januari 2013

Tränat :-)

Skönt med nytt år så man liksom kan göra en nystart på något sätt! Ta sig själv i kragen och verkligen börja om OCH ta tag i saker och ting! Och då är det ju lika bra att köra hårt från början! :-)

Jag har också skaffat mig en ny coach och det är toppen!! Jag ska bara hitta en bra film på nätet som visar på ett bra sätt hur hunden ska gå, position osv. Någon som vet någon film??

När jag tränade här om dagen så var hennes förslag att jag skulle stoppa undan bollen, hon jagar upp sig och tränger och kommer långt fram. Nu hade jag (igår) ingen boll, inte av hennes coachings orask, utan ändå... och Lizza gick riktigt riktigt bra!! :-) fast... jag vill ju att hon ska gå lika bra fast jag har bollen som störning :-) och jag vill kunna dunderbelöna när hon gör det riktigt riktigt bra! Men, kanske har Coachen rätt och jag får jobba med en lugnare belöning för att få detaljer?? Något att klura över!

Ja, förutom linförighet då, som var bättre än på mycket länge, så tränade vi lite början på framåtsändande och då att kunna stå stilla med mig bakom och sen gå väldigt långsamt därifrån och för att vara början (hon kan ju stå stilla och hon kan gå långsamt, men inte utgå från det stillaståendet) så är jag rätt nöjd. Att gå långsamt är inte Lizzas starka sida, men vi får jobba lite extra på det. Jag börjar också i den änden av momentet av den anledningen, att galoppera fram tror jag inte är något problem :-).

Jag gjorde också en egen platsliggning (ca 100 år sedan sist!) och hon låg fint! Jennifer skuttade runt och försökte störa upp henne men misslyckades med sin uppgift! Svårast var när hon sprang bakifrån, 50cm ifrån och klappade med händerna precis när hon passerade :-), men Liten låg så duktigt!

Och nu känns det riktigt bra att vara på gång igen!! Passa på ni också, att komma igång igen med det nya året som orsak ;-), kanske kan det milda vädret också hjälpa till?? :-)

Hej hopp!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Nu har jag oxå kommit igång med träningen! Hurra!!!