tisdag 22 januari 2013

januari






Jag tycker om Härjedalen, älskar Härjedalen faktiskt! Jag tycker också om vintern! Riktigt mycket faktiskt... och en av våra vintermånader är just januari, så jag tycker om januari också... alla gör inte det... Under vintern så gillar jag solen också, det är rätt många som tycker om solen... och som tycker att de mörka månaderna är jobbiga och outhärdliga... Jag tycker om att det är kallt också, för då skiner solen :-), att promenera i -20 en strålande januaridag är underbart!! Sen får jag inte riktigt ihop hur andra tänker, för mig hänger det liksom ihop, och att gnälla över att solen aldrig skiner på sommaren (visst det är trist om det regnar jämt), men då ska man väl inte gnälla när den skiner i januari utan utnyttja ljuset och värmen som den faktiskt ger?! Och om man då skulle välja att frysa inne en dag och bara titta på solen genom fönstret?? Vem bryr sig?? Själv drar jag på mig ett par varma vantar och knatar ut på en tur... det hade faktiskt kunnat vara -40 och ingen hade varit chockad för det! Och då hade jag också valt att frysa inne ;-)

Bild 1 & 2 från toppjakten i lördags...











Bild 3 & 4: Från promenaden igår...


Bild 5 & 6 från promenaden idag! Vilken himmel... :-)











Borde kanske rapportera om träningen jag gjorde med Lizza igår... Vi åkte in till klubben, tränade inomhus där, med betydligt större golvyta än här hemma. Och fokus låg på frittfölj, position och vänstersvängar + ligga stilla på bädden, med huvudet nere, som jag hade med mig. Kan säga att vi jobbar vidare, ha ha... gjorde inget superjobb, men jag tror att det är en utveckling åt rätt håll vad gäller linförigheten/fritt följ. På ligga på bädden hade vi ett litet baksteg, men det tar jag så här i början av träningen, för hon har väldigt svårt att bara vara stilla...

Johan är på G igen (hoppas det håller i sig) och tränade med Bira (hemma) för andra kvällen i rad. När jag kom hem var hon ändå rätt sur och satt nere och skällde för att visa sin besvikelse (eller något). Sen har hon börjat sno saker ur garderoben där jag har mina ytterkläder (och hundsaker), så när jag ska klä på mig så måste jag hålla stenkoll på var jag har henne... ha ha... sen får jag ju alltid tillbaka det hon snor, i utbyte mot en godis då förstås... Nu har jag börjat lägga tungapporten lite strategiskt där, så vi liksom bakar in den i stjälandet... perfekt! Sen att hon nu två gånger har lyckas stjäla godisburken som jag har stående där, det får man liksom på köpet och jag får ju tillbaka den :-).

I morgon är jag ledig och satsar på lite toppjakt och en eller annan stund hundträning ;-). Uppgift ett på kursen handlar om lek, avslappning och "på-av-leken", vi ska se vad vi kan knåpa ihop!

Hej hopp!








Inga kommentarer: