onsdag 9 januari 2013

Inte trött!

Ok, ni som läser för hundarnas skull behöver inte läsa detta inlägg... det blir noll hund!! Nästan i alla fall ;-).

Jag är inte trött, jag är så in i bomben helt slut!!! Och jag blir galen!!! Jag måste verkligen ha en stuga, dit man kan komma med bil, eller i alla fall nästan ända fram, även vintertid!! Någon som har något att hyra ut?? Typ friggebod räcker, och så man kan elda. El är plus i kanten och så ska jag och hundarna få plats att sova...

Det är inte bra att somna arg, inte alls bra... det förstör liksom hela natten och hela dagen efter på något sätt. Men, igår gjorde jag det, somnade arg, riktigt skit förbannad var jag!! Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan åka och hälsa på någon efter kl 9 på kvällen!! Visst, om man har planerat något eller så... men bara för att man råkar köra förbi eller så. DET gör mig skitförbannad!! Men om man känner någon så... tänker ni?? Men om man åker för att hälsa på hemma hos oss kl 9 på kvällen så känner man inte mig! Och sen kan det kanske vara bra att tänka på att vi har skolbarn också... och även om de inte lagt sig så är det i alla fall en som borde börja krypa ner... Jag blir också skitförbannad för att man inte kan säga till besökande att det passar inte att du hälsar på just nu och bye bye. Är det så jäkla oartigt?? Jag har i alla fall stoppat människor (samma) som tänkt klampa in på morgonen när alla sov och visst han tog säkert illa upp, men då får det vara så. Hans problem, inte mitt!

Så, jag behöver verkligen en stuga, så jag kan få åka och sova... Det blev nämligen ingen middagssovning igår, utan jag räknade ut att jag ju kunde lägga mig tidigt som gatan istället. Sagt och gjort, jag kröp ner strax före nio för att läsa lite innan jag somnade in... Jennifer kom och pratade lite (som vanligt :-) ) efter "När rocken kom till Sveg" var slut. Jag läste de tre sista sidorna i boken och ska släcka lampan... Då hör jag en bil komma, Lizza skäller och sen, långt efter hon tröttnat på att voffa så blir de bara mer och mer högljudda där nere i sitt surrande... morr...

Så, mitt råd till er från mig! Retas inte med mig idag!! Och snälla låt mig sova i dag/kväll/natt...

Så det lilla hundiga då... de fick en liten promenad på så där 8km igår. Åh vad jag älskar att promenera, det piggar upp, man får lufta sina tankar och inte blev det sämre av att det var ett underbart väder!! I dag ska jag köra spark med en och promenera med de andra (eller bara en). Kanske träna lite... ute om det inte är för kyligt, annars inne :-). Och så funderar jag sen på att dra ut på lite toppjakt på torsdag... Jag har ju min helg torsdag-fredag denna vecka och det är så ljuvligt att ta en tur på skidorna i skogen så... :-). Synd att inte vägen ovanför kojan är plogad vintertid, annars skulle jag kunna sova där ;-).

Hej hopp och ta hand om er!!

Inga kommentarer: