lördag 21 september 2019

fel!

Man ska inte blogga när man är irriterad... men blir bara så jäkla bitter då... samtidigt måste jag kanske få ur mig allt på något sätt, eller det blir ju också fel, för då hänger man ut personer som inte kan tänka...
Men, en av de stora anledningarna till att jag inte vill vara tävlingsansvarig på klubben är för att jag inte får ihop det på hösten. Jag fixar inte att bli störd, uppringd och att jag måste lägga energi på annat än mina hundar och jakten då.
Jag brakar och jag tror att den största anledningen är att jag inte får någon sovmorgon eller möjlighet att sova ut. Antingen är det aktivitet på klubben eller så jagar jag och mitt i allt så skulle jag väldigt gärna vilja ut och tävla med mina hundar. Men, nästa höst blir upplägget annat, jag hjälper till på utställningen och spårtävlingen, inget mer och året därpå vet jag inte hur jag gör... Jag söker inga fler tävlingar iallafall. Söker någon tävling så ställer jag upp som tävlingsledare, men inget mer!

Nu är det här ju min träningsblogg och det är ju vad den borde handla om... ;-)

Ha ha, därför tänker jag börja med dagen ;-)
Östra Härjedalens BK hade idag hundutställning, officiell för bruksraser och inofficiell för övriga. Ett otroligt fint, trevligt och välordnat arrangemang om jag får säga mitt ;-).
Eftersom det var få anmälda så anmälde jag Allis, men bara för att jag fick anmäla henne i jaktklass (ja, jo, jag tycker kanske vi borde ha en "bästa bruks/jakt meriterade"  bland de inofficiella raserna också ;-) ).
Jag är fortfarande i chock! Alltså, Allis fick valpar för 7 månader sen... Hon har börjat få tillbaka päls, och det som kommit är fantastiskt! Men hon har inga fanor, eller något som "hänger ner" (hals o bröst ser nedklippt ut) och som alltid saknar hon benstomme. Hon är dessutom ganska otränad...
Domare: Patric Ragnarsson (får döma rasen officiellt)
Kritik: 4 år tik. Utm typ, fina prop. Välbalanserad. Välformat feminint huvud, välplac öron, utm ögon med fin färg o fina ögonlockskanter. Bra bett o pigment. Utm hals o stram överlinje. Lång fin välformad bröstkorg m utmärkt volym. Harmoniska vinklar fram o bak. Härlig lårbredd, låga fina hasor. Utm ben o tassar. Bra päls. Nyttjar svansen väl. Rör sig med fin stil o bra steg. Trevligt temperament. Välpresenterad.
1:a HP BIR och BIG-2 (endast slagen av flatten (en championtik), ha ha ha, vi var tre och även den bakom var en champion ;-) ).
Han sa också att hon saknade överdrifter. Kul! Och att jag visade snygga clumbers som vanligt ;-), ha ha ha... Häftigt vilken koll han har! Han blev ju väldigt förtjust i Bira när jag visade henne.

Och nu orkar jag ju typ inte skriva mera, ha ha ha...

Ska försöka få ihop någon om träningen i onsdags och igår imorgon!

hej hopp o sov sött!

Inga kommentarer: