måndag 19 september 2016

helg

Jaa... vad ska man säga?? Jag tror jag håller på att bli sjuk, eller... alltså mer sjuk än vanligt, eller så är det så enkelt att jag bara är helt slut och fryser som bara den av den anledningen :-). Om jag hinner, så ska jag sova lite middag idag :-), men ni vet hur det är :-D. Tanken var också att återstarta mitt rätta liv denna veckan, men jag måste få in lite sömn först...

Onsdag var jaktveckan över, landade hemma runt 22.30 efter att ha varit i Älvdalen, torsdag kurs, inte supersent vad jag minns men... fredag efter jobbet var jag på klubben och gjorde mest ingenting, men det ställdes i ordning för lördagens utställning. Tack och lov flyttade Karin middagen med domarna till kl 18, så jag var ändå hemma rätt skapligt... Sen var vi halv sju på klubben och gjorde klart det sista, och sen var jag i tjänst hela dagen... Efter utställningen har vi börjat med en tradition att grilla tillsammans. Alla har med sitt och så startar vi stora grillen. Hur trevligt som helst!!
 Även nu lyckades jag packa mig hem riktigt tidigt, säkert åkte jag vid halv åtta... men... då fick jag ställa mig och ta reda på lite kött, efter jag tagit hand om mina 4-benta vänner... När klockan närmade sig 22.30, då hade jag lust att skita i allt och bara gå och lägga mig...

Ok, ni som inte tycker det är något... jag är VÄLDIGT kvällstrött... eller egentligen kan jag väl vara uppe på kvällen men då måste jag få sova på morgonen och det händer ju typ aldrig :-D.

På söndag morgon hade vi samling i Ljusdal 8.00 för lydnadstävling... ha ha ha... så det var avfärd ca halvsju... zzzz....  Ljusdal hade också utställning, så efter platsliggningen så fick Allis komma ut och... ha ha ha... DET behövde hon!! Hon kan inte uppföra sig över huvudtaget och OM vi någon gång skulle få för oss att tävla så kan det vara bra om hon är medveten om att hon har en matte med sig. Men, hon är en otroligt glad prick som glatt spanar in allt och alla, får hon chnsen så hälsar hon, antagligen på ett alltför burdust sätt. Kollar hon in någon som skäller så ser hon mest ut som: "oj, nähä, då går jag väl till någon annan" och så knatar hon på som inget hänt. Hon ÄR fantastisk på det sättet!! Och nu försöker jag prata bort katastrofen! Ha ha ha... Hon liksom tävlar med sig själv... hänger längst fram i kopplet och galopperar fram... jag kortade in henne ordentligt och hon försöker springa ifrån mig... ha ha... jösses vilken katastrof! Hade någon frågat hur gammal hon är, hade jag svarat 3 månader (och då hade jag fått åka hem för att hon är för ung!!) he he he...
 Inne på området så tittade vi på andra och varvade det med lite kontaktövningar och efter en stund även lite ingångar och fotgående. Men, jag fick varva det med att bara titta. Detta var väldigt nyttigt för mitt lilla troll!

Bira hade sen sin start i lydnadsklass 2... och jag har ju upplevt att hon haltat till och från och jag tycker att jag sett det nu med... Vi körde programmet, inget vidare, nollade rutan (först tjuvade hon och sen sprang hon runt den och åt gräs...) och jag trodde att vi nollade fjärrdirrigeringen, men där fick vi en 5:a. När vi hade 2 moment kvar så frågade domaren om hon haltade och jag sa att det är möjligt. Vi diskuterade och kom fram till att jag skulle köra de två resterande momenten... Och att jag skulle ringa veterinären idag... Vi kom etta i klass 2 med ca 130 poäng :-D.

Efter Biras pass så fick Allis komma ut igen och nu var det MYCKET lugnare!! Superhärligt!! Men, vi behöver fortsätta jobba med detta gissar jag :-). Och så sa någon att hon ju skulle bli lugn när vi kom hem, ha ha ha... de har inte mött Allis... ha ha ha... hon sover på natten ;-).
Och så hittade Allis ett kaninskinn... och hon blev helt galen... och då var ju matten tvungen att köpa en sådan leksak till henne... såklart...

I förrgår kväll eller något så såg jag att Bira tvättade sig på ett ben och nu blev det undersökning av det benet och så kom saxen fram, för att man skulle se något och där var som ett exem... inte fuktexem utan mycket torrare, men troligen är det där som orsaken till hältan sitter. PHU!! Så jäkla skönt!! Nu kan detta säkert också vara besvärligt att komma tillrätta med, men det är ju troligen utvärtes... idag ska jag försöka raka där och så väntar jag med att ringa veterinären :-)

Nu slutar jag snart och imorgon ska jag åka med Jennifer till tandläkaren, men någon sovmorgon blir det inte ändå :-D. Men tänk om jag kanske lyckas komma isäng ikväll!?

Jag måste ju berätta en sak till.. igår skulle jag skicka ut PM till de som ska tävla bruks och när jag sitter där och pysslar med lottning och grejer så blir min skärm svart och så står det något om en krasch... GAAAH!!! Vissa saker jag gjort är sparade andra är borta när jag startar om, men innan jag fortsatte så laddade jag över mina bilder till den externa hårddisken. Tänk om alla bilder från utställningen försvunnit... Eller alla jakt-hundbilder....
Detta gjorde att PMet kom ut på hemsidan, men inte till allas mail. Detta ska jag sätta mig med när jag kommer hem idag...

Hej hopp

Inga kommentarer: