tisdag 27 september 2016

en annorlunda måndag :-)

Sent i söndags så frågade Jennifer mig om jag kunde köra dem till körskolan i Ljusdal på måndagen. Och vad ska man svara? Jag är väl den enda som inte jobbar och även om mina måndagar är typ heliga så offrar jag mig för min dotter. Sen sa hon att hon kunde hjälpa mig att fixa spåren till tävlingen och så kunde jag ju träna medan jag väntade på henne... Hennes polare som hon samåkt med, han var sjuk, så det blev bara hon och jag. Eftersom Cider löper och jag inte vet vilken policy Ljusdals BHK har så fick hon stanna hemma och jag tog bara med mig Allis... Jag är ju obotlig tidsoptimist och tänkte att det blir nog lagom med en hund ;-), en hund räcker väl aldrig!? :-D :-D, jag behöver minst fyra... ha ha ha ha.... Jag släppte av Jennifer, åkte och shoppade lite hundgodis och åkte till klubben. Och där var massor med bilar!! Jaha, kurs tänkte jag...

Där satt Siw och middag så jag knatade dit... ha ha.. det var ingen kurs och bara att träna på. Det dök upp några till medan vi satt och surrade... hur trevligt som helst och de flesta verkade glada att se mig... Sen tycker jag det är lite svårt, men vet ju inte om de kör på något speciellt sätt, tex en i taget på plan eller så? Vi knatar ju bara in och kör och hamnar ibland väldigt nära varndra, men tycker det är ok... Så, jag höll mig lite på min kant!

Allis var superduktig! Hon var mestadels fokuserad på mig och på vad vi gjorde. Sen  givetvis, hon är ung och inte helt genomtränad, så det blev lite tittande, men bara någon kort sväng. Det som störde ut henne mest var när det flög en kråka över oss, ha ha ha... då var det svårt att nå fram ett tag.
Vi jobbade med fotgående, ligga kvar, sitta kvar (med lite störning/belastning), ingångar och så lekte vi med bollen och då var det lite med tanke på att komma tillbaka till mig med tinget. Och det utvecklades åt rätt håll, för hon tyckte det var roligt när jag drog, berömde och kastade (ibland, men bara en meter typ). Super!

När jag kände mig klar på planen var vi lite utanför med fasandummyn. Och avlämningar med den är svårt! Riktigt svårt... men det blev också bättre, men bara en mindre utveckling. Vi fortsätter jobba på det!

idag ska jag lägga spår åt brukshundklubben, tävling i helgen och jag ska snitsla några :-). Sen ska jag se om jag ska följa några runt dem... men det får bli en annan dag!

Hej hopp!

Inga kommentarer: