måndag 2 november 2015

skärpning på matten! ;-)

Jag tror... att jag ska räkna mina träningspass från måndagar... det är så svårt att hålla ordning när de börjar mitt i veckan ;-). Alltså... jag har inte tränat många sekunder sammanlagt! Och det lilla jag tränat med Allis, det var i Ånge på brukshundklubben... och då var hon superstressad! Hade tänkt ta ut Cider, men det blev bara Allis och mest bara vara... Ja, och så fick hon möte en riktigt hemsk häxa, Mari, :-D :-D, sminkad och svart... och Allis tittade på henne lite skeptiskt, i ungefär 5 sekunder. Sen var det häx-attack... :-) Häxan pratade och då kan man väl inte vara farlig?

Annars så var det ju tävlig där i Ånge, lydnadstävling och debut för Bira och mig tillsammans. Hon är ju tävlad sen tidigare och jag med, även om det är något år den sist... :-). Och vad kan man säga... hon ÄR en stjärna... visserligen en väldigt taggad stjärna, men ändock :-). Bira har en tendens att flyta ut åt sidan under linförigheten. Hon klarar inte av att gå nära och titta på mig, då gliiider hon ut. Så länge hon tittar rakt fram så går det bra. Men nu var problemet ett annat! Hon var ca 30-50cm för långt fram! Aldrig varit med om det förut, men nu har vi något att jobba med! Det och avsluten. Om inte jag säger bra när hon slagit ner rumpan så flyttar hon in och kommer tillsist bakom mig! Och det var dessa saker vi fick avdrag på i hela programmet, INGET annat!! Ja, dk, men det var ju för att hon var där framme och promenerade... Och just den tanken... om vart vi skulle vara och hur poängen skulle se ut om hon gick med mig... wow! Vi hade 171p och fick en 2:a placering med det vi hade!! Är sjukt imponerad!! poängen med kommentarer kommer!

Sen åkte jag till Härjeåsjön och husvagnen, som pappa så snällt startat åt mig, tack, med 5 hundar. Sent blev det och trött är jag än :-). Schemat i helgen var älgjakt och det var endast Allis och Siri som fick en roligare promenad och som fick springa lös och då blev det ju lite inkallningsträning. Allis är fantastisk och Siri hade en toppendag! Var lite orolig att hon skulle mosa Allis, men det var Allis som roade sig med att mosa Einar... När jag skulle åka hem på söndagen fick jag ett sms där det stod att Einar ville följa om jag skulle gå med Allis :-) :-). Han gillar henne, fast hon brottar ner honom hela tiden... ha ha... Tack också till mamma som hjälper mig och rastar vildarna när min dag blir lång :-).

Nu är det en ny vecka och jag ska verkligen ta tag i träningen :-) (igen...). Jag har skogsabstinens och vill träna jakt och spår och... ;-). Sen till helgen ska jag till Uppsala på clumberträff och sen ska jag nog jaga på söndagen... :-)

Hej hopp!

Inga kommentarer: