tisdag 16 april 2013

Vår...??

Alltså, ena dagen är det -15 på morgonen när man vaknar och nästa dag +10... snurrigt eller april!? Ute vid fågelbordet har jag sedan en vecka tillbaka (eller något, tiden går ruggigt fort) skådat koltrasten, bofinken, grönfinken och idag grönsiskan! Men, åker man på klubben en måndag för att få träna med lite sällskap, då kan man tro att det fortfarande är -25, kolsvart och 1m snö på parkeringen, typ... Så trist!! Och igår kände jag mig väldigt besviken när jag åkte därifrån... Det känns som omöjligt att träna gruppmomenten + budföring när man är själv och att få någon trygghet i dem ska vi inte tala om... så jag tänker lösa medlesskap i Mora Bk och börja åka dit en gång i månaden eller något under vintern (oftare på sommaren :-) ) och träna med dem... lite dyrare, japp, men jag tror det kommer löna sig i längden om man tänker på resultatet...

Men nu ska vi inte vara sådana!! Jag är väldigt glad att jag var ensam på träning i måndags!! Det var någon/något som lät konstigt söndag kväll/natt... och sedan i går på dagen så nös de små liven... och sedan kom det!! De 4-benta har fått snuvan, illa illa och jag hoppas att vi inte smittat någon! Nu går det ju över, men lite tungrott blir det och det bättrar ju inte på min glädje direkt :-). Först fick jag benhinneinflammation och beslutade mig för att följa de råd som finns på nätet, för att se om det fungerar bättre än att göra så som jag brukar göra (=bita ihop och fortsätta gå :-) )... näe... tror inte det... för vad händer nu när jag ska börja gå? Kommer det inte tillbaka bara för att man vilar? Det kommer alltid när jag byter skor på vår o höst... hmmm... nu blir det ju vila några dagar till då så damerna får nysa klart (för de nyser verkligen mest hela tiden nu).

I lördags var jag och Hanna till Sundsvall och tränade rallylydnad. Upplägget var inte det bästa, eller snarare vår uppfattning om samling kombinerat med upplägget var katastrof :-). Lizza hade startnummer ett, vilket inte kändes optimalt, samtidigt bättre än ett sent startnummer för vår sociala träningsskull. När jag gick in mot planen så kändes Lizza som att hon var på en annan planet, eller för att säga som vi skulle sagt på SSRK-utbildningen... Hon svarade inte i telefonen, eller var utan täckning! Så jag gjorde en diskret rörelse med handen mot min ryggficka (där bollen fanns) innan vi klev in och hej och hopp vilken mottagning det blev i telefonen!! Övertäckning!! Eller kanske 10G, ha ha ha... Konstant gick hon och bet mot min ficka, tror inte domaren såg allt... ha ha ha... på skylt två började hon kampa med kopplet så jag tappade bort mig och gick nog fel antal steg tror jag... (-10 på den skylten). Efteråt var jag övertygad om att vi diskat oss eftersom hon på skylt 5 trampade ner skylten... ha ha ha... det fick vi dock inga minus för :-). Annars blev det en himla massa minus för bristande samarbete och Överdriven fysisk kontakt (några andra också...). Bristande samarbete låter inte riktigt rätt, men det är kanske så de måste skriva när vi har lite överdriven kontakt och jycken vill så mycket att allt blir snurrigt! Helhetsintryck: Bra kämpat! Ha ha ha... Sporten går ju ut på att ha roligt med sin hund och en sak är i alla fall helt säkert!! Lizza har superkul!!! Nu tränar vi, hon och jag på att jobba längre stunder utan belöning, många moment och att ha bollen i ryggfickan utan att man en endaste gång får den! Svårt för en galen rotta ska ni veta!!

Annars tränar vi på som vanligt. Lizza fick platsträning 6 av dagarna förra veckan och det blir kanske något sådant nu med :-). Förutom det vanliga så har jag tränat lite skogssök med Bira, hittade en fläck igår som var rätt bar så vi kunde knata lite. Kul!! Och jag har hittat en film för inspiration på detta också, ska länka till den en annan dag! Nu ska jag föda jyckarna och sova sött!

hej hopp i vårplasket (men Ljusnan har ännu is på sig...)

Inga kommentarer: