torsdag 11 april 2013

filmer igen :-)

Börjar med en på Bira, "ut" i olika former och varianter :-).

I den på stigen så vet hon inte att jag lagt ut något (klart hon vet, hon är ju inte korkad, men hon såg inte att jag la ut :-) )

Lizza tränar hopp-stå! Dags att flytta detta till ett ställe med bättre plats så hon inte låser sig på detta avstånd!! Visst börjar det bli häftigt!?! Även om det är en del svammel med... :-)

Och så hur vi tränar att gå långsamt inför framåtsändandet... även här behöver vi ha mera ytor!

Vi tränade också på plats, och jag plockade fram den lätta tungapporten för att se vad hon gjorde. Och eftersom man inte slänger ut den utan lägger ut den och jag inte gjorde det momentsenligt(?) utan medan vi lekte så fick jag typ targetbeteende mot apporten= hopp och studs och stanna med öronen rakt upp (typ) och inte alls vad jag vill ha, varken i apportering eller target, men vad gör man inte för sin lilla boll... Slutsats: Nästa gång ska jag sätta henne, skicka henne med apport och se vad som händer. Går inte det måste jag ju på något sätt höja värdet i gripandet. Nu var vikten, 2kg, inget problem utan hon hoppade och studsade med den också... synd filmerskan hade gått in :-). Upp och frittfölj fick sig också en duvning!
Jag ska också klura ut hur jag ska få henne att springa rakt ut på ett normalt sätt till en traget... inte hoppa omkring :-)

Nu ska jag sova! Hej hopp i geggan ;-). Åh vad jag längtar efter en stooor yta att träna på!! Sen kan jag ta en frusen sjö eller något, bara jag får yta som inte är asfalt!!

1 kommentar:

Liza sa...

Vad duktiga ni är! :)
Ja här är det en till som längtar efter annat underlag än asfalt!
Men snart så... :)
kram