tisdag 11 september 2012

händigt

som man kanske skulle kunna böja ordet händer till något som hänt. Jag menar man kan ju böja mås till måsar och ingen tycker det är konstigt... utom möjligen jag då ;-). Just plötsligt när allt lugnat ner sig så blev det plötsligt kö igen och den verkar aldrig släppa så vi får se om det här blir allt på jobbet idag eller om det lugnar ner sig igen! Igår på min slut-tamp var det väääldigt lugnt, men då var det lugnare hela dagen. Eller hela och hela, ha ha... jobbade ju bara till 11 igår och till 12 idag. Gillar detta schema! ;-)

Rymlingarna har jag glömt att berätta om... det hände på älgjakten, tisdag tror jag... Vi satte ut alla tre huliganerna i hagen och turades om att ha stenkoll... Lizza är ju en krypande rymling :-), så kom vi (jag) av oss i matlagning osv och plötsligt kommer rymling nr 1 IN I HUSVAGNEN!!! Hon rymmer från hagen, men väljer att rymma in till oss och vill sen inte gå ut... ha ha ha... stor-rymmare!!! Johan går in (till min bror)och sen vet jag inte om det blev tyst eller vad det är som får mig att titta ut och inse att hagen är tom, dörren är ÖPPEN!!! Jisses, Bira är på rymmen!!! Gissa alla 1000 tankar... Siri är ju ingen katastrof, hon är ju stor och snäll och rottweiler, men Bira!! Jag rusar ut, ropar på Siri, och sen ser jag Bira, hon är nere på gården och nu händer det mest häftiga ni ens kan tänka er!! Jag ropar på henne och hon börjar springa mot mig (husse ser henne också och ropar då från annat håll, men matte gäller ;-) ) och när hon börjat springa så börjar hon titta efter var jag är när jag ropar! Det var grymt häftigt!!! och givetvis fick hon en superbelöning. Strax därefter kommer också Siri springande, från ett helt annat håll... så var det med den flockkänlan! Och i just detta läge inser jag att jag har kycklingen (rå) på bordet i husvagnen, ca 60cm högt bord eller något... och Lizza är också där inne... Phu! Tur man har en snäll rotta, annars hade vi blivit utan middag!

HIPP HIPP HURRA så här i efterskott för min lilla Liten har inte blivit stor, men äldre och i söndags så fyllde hon och hennes syskon 3 år!! Vem kan tro att Liten är så stor?? Tänkte på det att Maria på kursen sa att vissa individer var unghundar tills de var upp mot 2 år, men hon har ju inte träffat Liten som ännu är (som)en unghund!! Grattis i efterskott till alla syskon också!! Som säkert är lika mycket unghund som Lizzan ;-)

Mer om söndagen och den underbara kursen ska jag försöka klämma fram i kväll. Nu har jag en timme kvar här på jobbet, sen ska jag hem och ta tag i mitt liv ;-), luncha, gå på promenad, sova middag och laga mat! Sen blir det en del fyrkantiga saker igen inför utställning, lydnadstävling, spårtävling och kursen jag går.

Dagen igår skulle ju se lika ut, ungefär... nu åkte jag till Härjeåsjön för att byta bil, hamnade så att jag satte upp stängsel med Lennart till korna som går/bor där i byn och hux flux hade tiden flugit iväg igen :-). Men mer om söndag o måndag i kväll, eller en annan dag :-).

Hej hopp!

Inga kommentarer: