onsdag 19 september 2012

Återfall...

Lizza hade igår ett återfall! Inte av det allvarligare slaget och det hela gjorde mig mest glad :-). Jennifer kom ut, såg lite chockad ut och frågade sedan om hon skulle hjälpa till... ha ha ha... Fast jag kände ändå att jag hade lite kontroll på det okontrollerbara (=Lizza :-D).

Så här var det... jag gick ut för att träna frysa med nosen på min hand. Nu hade jag läst på lite i kursen och de sa att det var bättre att använda baksidan av handen till frys och insidan till duttar, om nu hunden redan kunde dutta. Smart! Jag har haft vissa problem med att lära Lizza det här med att frysa, varför vet jag egentligen inte, har försökt från och till under hennes livstid. Nu var jag ändå optimist... dels proffshjälp och sen om vi inte kommer längre på 2 veckor -spela roll?? Vi går ut, jag sätter fram handen och Lizza fryser... ha ha ha... det är sant!! Jag belönar några, bestämmer mig för att filma direkt, tar en lekpaus... och tar då fram en sprillans ny boll som jag köpt och som tydligen var VÄLDIGT populär!! Vi kampar lite och sen får hon sticka... nu mer kommer hon ju alltid tillbaka snabbt... ha ha ha... nu sprang hon inte 100m ifrån mig och lekte, utan bara på gården och hon sprang fram o tillbaka, fram o tillbaka och passerade mig på 1-2m... ha ha... nu gjorde jag inga försök att ta den utan lät henne springa av sig lite. Sa jag Lizza så sprang hon, med kongen hade hon då kommit till mig... Efter detta var det enormt svårt att få henne att fokusera upp igen, men jag lyckades få några hyffsade rep i alla fall! Och jag testade också att lägga till en post-it lapp på mina fingrar, men det var svårt, för de ska ju ätas... :-) och med jämna mellanrum gick hon och kollade under bilen för att se om bollen fanns där (jag hade lagt den i bilen). Är ändå supernöjd!!

Idag är jag hemma o vabbar! Jennifer fick åka hem från skolan igår med huvudvärk och hon var på den nivån att hon nästan kräktes och däckade i soffan. Efter ca en timme vaknade hon och var hungrig! Jag lagade middag, amerikanska blåbärspannkakor och hon åt 5st!! Nu är de mindre än de vanliga i storlek, men mycket tjockare.... och sen innan hon la sig så åt hon nästan en halv pizza som jag sparat... hmmm... jo, det kom fram att lunchen på skolan inte var god och hon hade inte ätit så mycket och huvudvärken kom när de skrek på gympan. Frågan är ju sen hur bra frukost hon åt... kan man få huvudvärk av att inte äta? Jag vet att hon kan vara känslig, men då brukar hon bli skakis. I alla fall fick hon vara hemma idag, så jag får se till henne (att hon äter)! Och hon ska in och få sin vaccination idag och sedan ska hon få gå på ridskolan. I morgon blir det skola för henne igen.

I kväll har jag kurs! Jag hoppas att jag hinner träna lite själv också före kursen, men det får vi se! Annars får det bli en sväng i morgon... Nu ska jag se till fläkten som jag håller på att städa och ugnen där jag håller på att torka älgben till hundarna! Sågade 8 fina lårben från älg i lämpliga bitar igår och ska nu torka dem i omgångar... luktar skunk men är superpopulärt!



 Hej hopp!

Fina bilder jag hittade när jag städade min bild-mapp va!? Fått dessa av Liza och de var sen i somras när vi var ute och tränade!

Inga kommentarer: