torsdag 16 december 2010

ny


Nu har jag hittat en ny blogg att läsa... och jag tänkte dela med mig :-). Hon förkalarar många saker mycket bra och man får många vettiga tips, där finns en del filmer att se, så man förstår... och jag hoppas att den fortsätter vara intressant även efter jul!! Tipsa mig gärna om fler!!

Tänk att det är varmare än -10 för andra dagen i rad... Superhäftigt!! Och en dm ny snö ligger det... synd jag måste skotta innan vi kan gå ut och köra lydnad!! Ha ha...

Igår så höll jag på att avlida under promenaden med "de små"... jag klädde mig som vanligt, fleece jacka och en skaljacka utanpå... urk!! Det var -4 när jag kom hem... och de kläderna brukar jag ha när det är -20!! Snacka om att man är ovan! Hade Lizza lös en stund, men hon springer i 2 min, och då mest på Bira (med tänderna) och Bira blir sur (vilket jag förstår!) och sen går Lizza bakom mig på stigen i alla fall och då känns det inte helt nödvändigt att låta henne springa lös... hmmm...
Sen tog jag en väst och skaljackan och en sparktur med de två "stora"! Och ibland undrar jag varför, men... f-n vad kul det är!! Det är ju därför!! Sen ska jag ju ärligt säga att jag skulle vilja ha lite mer fart... tänk om lat-Siri också kunde dra!! Vilken speed vi skulle ha :-), nu får ju stackars Tanija dra både mig och Siri... Jag måste införskaffa en sele till Lizza så jag kan köra med alla tre!! Ja, och det är lite mindre ansträngning att åka spark och lite mer fartvind... nu frös jag inte, man blev lite ruggig när jag kom in.

Körde lite lydnad i köket igår, och helt nöjd var jag inte med fot-ingångarna... Hon var lite slarvig med att komma in rätt på en gång och jag vet inte riktigt om jag ska vänta och belöna för att hon rättar till sig eller om jag ska kliva ur och låta henne göra om det! Finns en del fördelar och nackdelar med de båda...

Nu har jag läst ut M & D boken... buhuu... men, jag har fått ett mail och canis har postat boken och den borde då dyka upp idag eller i morgon... men med mitt flyt kommer den väl efter helgen... snyft!!

Sen måste jag ju också säga att jag tycker min lilla kamera är urtrist!! Batteriet räcker i typ 10 kort, alla bilder blir suddiga... som ni ser i albumet, och det tar ca 10 min mellan det att jag kan knäppa bilderna OM jag stänger av blixten!! Morrr...

Nu ska jag gå ner och städa lite innan jag tar dagens turer... tycker lite synd om Bira när det är så här!! Snön klumpar sig i hennes tassar och nu blir det väl långt upp på benen, vid -20 får hon inga klumpar och vi kan yra runt som vi vill!!

Inga kommentarer: