lördag 18 april 2009

Vilken dag!!

Ok, den började väl si så där... SVINKALLT!!! Säkert flera minus och en mycket dragig och nordlig vind... och då den stora hussen ändå väckte mig så... kunde jag lika gärna ta med mig Bira upp och låta den yngre sova...

Sen var det pappersgöra!! Och det är det värsta med att ha tävlingar... flera timmar framför datorn för att få in de tävlande och deras uppgifter, fixa startlista ( vilket jag inte lyckats med i själva programmet ) *pust*. Och inte han jag mer än att bli klar heller förens Johan fråga om Bira kunde vara med mig medan han var på Sveg och Jennifer grät för ingen ville vara ute med henne... och...

Bira jag och Jennifer har varit ute hela dagen!! Kallt, men soligt och med kläder på riktigt härligt!! Och vi har gjort allt från tjuvtränat apportering till mindre skogspromenader, klädsortering, pinne-räkning, bus & brottning och jaaa... ALLT!! Jennifer och Bira hade det helskoj! De lekte jaktlek och det var så fint, så jag tycker inte det borde spela någon roll. Det var liksom ingen stress, utan de bara... och det var på en snöfläck, de turades om att jaga, gick om varandra ibland och smög på varandra och tuvbytte håll för att luras. Men Bira var rolig, för det skulle vara på just den snöfläcken... jag tror hon tycker det är roligt när det bär ( och då kan ni räkna ut tempen själv, det var ändå efter 12... ). Sen klev de av snön och satte sig och mös tillsammans och det om något borde ju visa att det inte var stress-lek... Annars är jag lite mot det här med "jaga mig".

När Bira var trött hade jag gjort i ordning en låda på bron som hon kunde sova i, gick kalasbra! Och där var det lä och så sken solen på lådan så det var nog rätt behagligt... hon verkade då trivas där. Och medan sorterade jag och Jennifer ut för små kläder och de är nu lastade i volvon för avfärd till Orrviken... moster har ju en härlig kille där och han kan gott få en del att växa i. Men, nu står volvon här ute, proppfull och väntar på måndag och avfärd... jösses så mycket det rymms i en så underbar bil ;-). OCH tänk att nu kan man kliva in i mitt uthus också!! Häftigt va!??

Måste ju bara berätta att vi debutspårade igår, ja med de stora hundarna... hade tänkt ta Bira en sväng också, men tyckte det blåste för mycket för att göra sitt livs första. De stora då... jo... de spårade riktigt riktigt bra!! Båda två... men... ALLA pinnar ligger kvar i skogen... INTE EN ENDA fick någon av hundarna med sig... Men men... det är ju... typ en månad kvar till vår första tävling =D Kanske hinner vi... mitt minne säger mig att det är lugnt och att det brukar vara så här första spåret, de lugnar väl ner sig och hinner tänka lite till nästa gång kanske... för nu var det fart under galocherna ;-)

Lydnaden var si så där... inget super och ingen katastrof... Vi får väl se i morgon... för nu på kvällssidan fick jag en grym magknip och la mig på soffan istället, men, det kan gå... ;-) och imorgon är den stooora dagen... fast brukset är roligare!

Nu ska vi väga den lilla klumpen vi har och sen ska jag krypa ner, för nu är jag GRYMT trött! Sov sött mina vänner!!

Inga kommentarer: