måndag 13 april 2009

påsk!

Eh... ja, lite suddig blev den... men hur lätt är det på en skala att "fånga" en galen rottis som kommer i 500km/h genom skogen!?? Ja och dessutom är fotografen inte 8 år fyllda... Den får GK va!? Jag tog med den, bara för det är så härligt att se... farten och glädjen, för Tanija, hon älskar verkligen detta!!!
Jo, vi blev verkligen inspirerade i fredags och körde därför ett uppletande redan i lördags =) Resultat?? Jo... jag la ut 7 saker, tanken var 2 till Siri först och sen resten till Tanija. Det är ju också lättare för Siri att hitta 2 om där ligger 7... Första var inga problem, sen... blev det problem!! Hon sprang bara omkring och letade rådjursbajs!!! Morrr... vad irriternade!! Det hela slutade med att vi fick göra en retning med den saken hon redan hittat och därmed var det 6 saker kvar till Tanija... Problem?? Nix pix!! Hon är en dröm den hunden!! Och hon älskar att få jobba igen!!

Ja, och som ni ser... Bira var också med på uppletandet. Hon rantade omkring och störde de stora hundarna och hade super-roligt!! Det gav också resultatet att jag blev hundbiten, försök kampa med en rottis försiktigt för att inte en clumber ska komma mellan... hmmm... Tanija högg mig istället för leksaken och det ekade långväga!! Men, det är ju så det är...




Sen så måste jag ju få visa vad vi mer pysslat med under helgen... visst ser det för härligt ut!! På långpromenad med familjen. Fast... Bira var inte så förtjust i arrangemanget, testade utan Jennifer först, men då fick matten ryggskott!! Men, andra dagen, då somnade hon gott där i trillan, tillsammans med Jennifer. Frågan är om jag kan greja det ensam... Mest troligt inte... tyvärr...

Idag, då har jag inget bildbevis... ;-) Planen var att cykla 2 turer, en med varje jycke... det slutade med... en klo som blev klippt för mycket och blod + potatismjöl överallt... oj oj oj... och nu med ett egenhändigt komponerat bandage med en strumpa ( fastsatt med eltape =D =D )utanpå! Och därför var det bara Tanija som fick en tur och hon är så lycklig!!! Nu ska jag bara hinna träna lite lydnad också... och det vore skoj med mer uppletande... utan rådjursbajs... och snart kanske också ett spår...

Kanske i morgon?? Tänk om Siri är halt på söndag!?? Det är ju tävling då... =( fast... det kanske är lika bra =D hon är ju i valpklass just nu... ;-). Ha det!! Nu ska jag snarka...

1 kommentar:

liza sa...

Tack för tipset :D och jag lovar att inte vara där när eller innan du ska dit...för om du går före mig så kanske du skrämmer iväg björnarna ;D Skriv när du ska eller har varit där. Kram. Ps. Hääärliga bilder :D