torsdag 23 april 2009

mer spår!!


... ja, nu börjar jag komma igång... det är roligt att spåra och jag önskar dagarna kunde vara så här jämt... en cykeltur, en ridtur, lite spår och lite lydnadsträning... nu säger det sig själv att det inte går. Ligger efter som gatan med skolan... =) och måste ta stortag, kanske i morgon, kanske på lördag och definitivt nästa vecka!! Måste få in rutiner på det här, så dagarna fungerar... det ska ju kunna gå och vara effektivare än så här och hinna betydligt mer!! Men, det är svårt när barn är hemma och sjuka, även om de är stora...

Igår blev det spår igen! Och nu blev det mer enligt planen... Vi, jag och stackars sjuka Johan... la ut ett varsit spår... han gjorde till Siri, 6 pinnar! Och jag till Tanija, 8 pinnar...

Sedan la vi ut två nya spår till Bira... korta och raka. Det gick bättre den här gången, sen kommer hon ju ibland på annat, tex så var hon tvungen att rasta sig några gånger under första spåret, men det såg riktigt riktigt bra ut!! En ändring från igår var också att vi spårade före lunch, nu är hon ett matvrak så jag tror inte det har någon större betydelse, men man kan ju aldrig veta.... Andra spåret gick lite sämre, men jag tror att det var för att terrängen var svårare! Det var lite rishögar och annat att ta sig igenom...

Siri har så brått... och jag hade glömt handskarna hemma... urk!! Nu lyckades jag få ner farten ändå och har faktiskt händerna i behåll, på något underligt vis =) Men, hon brukar ju lugna ner sig bara hon kommer iväg... lite i alla fall... Sen så var det inget toppenresultat med pinnarna... Jag tror Johan sa att hon missat två, och om det då var två kvar i skogen eller två med den pinne jag hade med mig ( slutet!!! ) minns jag inte just nu...

Tanija var bättre, men inte helt bra... hon missade också 2 pinnar, dessa ledde hon mig dock rakt över och jag hade dem i min väska... och det fungerar ju, så länge det inte är naturpinnar... Måste kanske träna lite med sådana också någon dag! Sen blir starten lugnare med Tanija och det har inte lika stor betydelse om man har handskar eller inte. Hon gör ju upptag och upptag på ganska långt håll och jag försöker därför vara noga med att hon ska gå rakt ut, hon får inte börja vika av för tidigt... tror vi har glädje av det längre fram...
Idag blir det inget spår. Det blir en cykeltur med Tanija först, hon ska ju snart på utställning =S och sedan ska jag rida lite och det ser ut att bli ett strålande väder!! Kanske vågar tom jag ta av mig lånkallingarna idag ;-). I kväll så är det kurs, med tävlingsgruppen... och min tanke är att hinna med och träna lite själv innan. Hoppas det fungerar...
Sen måste ni spana in!! Johan har gjort en egen blogg... jag antar att ni får läsa en hel del hund där också... =) http://birahund.blogspot.com jag länkar till den i mina länkar till höger också!
Ha det gott och försök hinna med att njuta av vårvädret!!

Inga kommentarer: