torsdag 4 april 2019

zzzz....

Alltså... Nu börjar det kännas rätt bra i kroppen att den inte fått någon sömn på rätt många veckor... och att jag har varit förkyld och den verkar ta om och... hockeyn går skit och inte tittar jag och... ha ha ha... nedräkningen har börjat!


Jag har funderat lite på detta med valparna... Jag har inget minne av att Allis och gänget var så här. Jag tror de var rätt lugna och snälla som bebisar... dessa är huliganer!! Eller ja... jag har ju min nallebjörn... Sen så var ju A-kullen endast 5 till antalet och dessa är 7... Bira var en bättre mamma... och från det att de var 5-6 veckor så kunde de vara ute en stund varje dag (nästan). Dessa är bara inne eftersom det inte är särskilt varmt ute och gräsmattan ligger under X antal cm/dm snö. MEN beroende på hur vädret blir i helgen så tror jag att jag ska sätta ihop en hage på parkeringen, så de får lite nytt att upptäcka...


Igår åkte vi in till Sveg och tränade och både Cider och Allis fick följa med.


Jag är inte supernöjd... Allis får liksom ingen fart, dels tycker hon att det är jobbigt med de andra hundrana och sen tycker hon vissa av stoppövningarna är svåra och jobbiga. Jag kan också tänka mig att hon behöver lite längre startsträcka efter ledigheten...
Jag jobbade en hel del med musmattan och med sitt på den. Jag testade att blåsa sitt när hon är på väg till mattan, men det går inte. Den måste jag klura lite på...
Hon fick också sitta, jag ropade, blåste stopp och så fick hon gå ut och hämta bakom sig. Och även springa till mattan fast hon såg dummyn längre bort och stoppa på mattan.
Jag tycker ändå att övningarna gick rätt bra, men som sagt så saknade jag fart och tryck.


När jag sen tar ut Cider så... alltså fast Allis är "slö" och saknar tryck så är hon ändå mer än Cider... vilken kontrast det blir när man kör båda! Tror jag ska ta dem i omvänd ordning nästa gång... Cider är väldigt mild och fin till sättet, hon... jag vet inte hur man ska beskriva det annat än mild?!
Hon fick gå fot, trampa lite musmatta, apportera lite, men vi är på ett svårt ställe och jag säkrade lite när jag testade skicka henne uppför en snöhög. Dock hjälpte inte säkringen (Lena o Dino fick köra mot dummyn för att skapa konkurrenbs), men jag lyckades få in henne utan att hon försvann alltför långt, ha haha ... vi tränade också på inkallning, inte bara utnyttjade den i katastrofläge ;-).


Idag är det torsdag och jag har ingen kvällsaktivitet inplanerad, utan kan ligga på soffan hela kvällen om jag vill... ha ha ha... som att det skulle vara möjligt med huliganligan där hemma...
 Jag funderar på om jag ska sätta ut Lizza lite så de små kan få upptäcka köket. Kanske fixar jag en koja av en kartong och ett litet bad i en plåt. Lite nytt och roligt måste de få ha! Sen är planen att bada dem ikväll och väga dem. Förhoppningsvis håller de sig någolunda rena till imorgon när Jennifer ska hjälpa mig att fota dem igen, ha ha ha... de är väldigt skitiga nu...


Hej hopp!

Inga kommentarer: