fredag 12 april 2019

Uttråkad...

... jag sitter på jobbet och är otroligt uttråkad... Jag blev helt överlycklig när jag kom till jobbet i morse och faktiskt hade saker att göra! och till skillnad från mina kollegor, som hade jobb i 1-2 timmar så hade jag något att göra i 2-3 timmar. Fantastiskt!! Sen då??


Jaaa... jag tror jag skrev något om listor på clumbers tidigare? Iallafall så är ju SKK hunddata och avelsdata fantastiska verktyg!!
Hemma så skrev jag ut en lista på samtliga registrerade clumbers, från 2008-2018 och sen tog jag med den hit.
De sista dagarna så har jag kollat höft- och armbågsröntgen på dessa hundar, vilket jag då skrivit upp på listan. Jag har sedan kollat vilken inavelsgrad det skulle bli på dessa hundar/kullar och de tikar jag har för avel, och ja, jag kollade för alla tre... den lilla också... det är ju där framtiden ligger!
 Både deprimerande och glädjande... Deprimerande att så få hundar är röntgade och att det är många som är väldigt släkt med Allis och Cider... glädjande är att det ser bättre ut för Rosé... men där är det ju inte säkert att höfter, armbågar osv blir bra och så ska ju de hundar man tänkt använda vara i livet också...
Om jag kunde prata engelska, då skulle jag allvarligt överväga att ta in en hane från England. Men det är svårt när det är svårt och det hade varit bra att ha en kontaktperson på plats också, någon som vet hur det fungerar där borta.
Jag skulle vilja ta in en av jaktvariant... nu vet jag att inavelsgraden är skrämmande hög, men... nu känner jag mig tjatig... Vad ska jag göra då?


Hemma har jag inga problem med att fylla dagarna :-). De små är vakna mer och mer av tiden och de är bra på att röja runt! Igår blev det inte mer än att de fick vara ute en stund och det blev de riktigt trötta av, en stund i allafall, ha ha ha... jag vägde dem, jag mätte en valp som ska få en bilsele för hemresan, jag glömde ge dem avmaskning, så det ska de få idag istället... och så ska jag klippa klor :-). Det blev lite nya foton, men jag hann inte lägga upp något på bloggen. Man tar liksom slut!


Idag är det fredag och det känns fantastiskt! Jag ska försöka hinna in på Sveg och träna lite med Liza någon dag. Det känns lite som att jag vill bestämma sent, för kan valparna få besök så ska de få det... jag vill ju också ge dem så mycket tid som möjligt när jag har chansen!
Vädret ser ut som att det ska gå att vara ute en stund varje dag nu. Minus är att de måste vara på parkeringen eller vad man ska kalla det, på gruset, och grus är gott att smaka på och hur mycket jag än vill så hinner jag inte plocka grus ur 7 munnar.
Igår hade de bara en tom hage, idag ska jag plocka in lite saker att titta på, och klättra på... lite miljöträning måste de få! Och något annat att pyssla med än att äta ;-).

På onsdag ska de veterinärbesiktigas och sen under påskhelgen så börjar de åka till sina nya hem. Det är åtminstonde tre som åker då... Jag hoppas ju att någon mer ska höra av sig nu och vilja ha en valp ;-) och så kan den också åka i påsk, ha ha ha...
Men, de är himla goda också... och jag tror att alla blir superlyckliga över att bli upplyfta i knäet en stund, och då är de ena riktiga godingar!


Nu måste jag ta lunch och jag borde väl ta en tur i solen... För just nu, har vi det mest fantastiska väder som finns! Det är mellan -10 och -20 på natten och det ger några enstaka plusgrader på dagen, men fullt solsken! Och jag älskar det!!! Jag tar gärna en stol och sitter ute med en god bok....mmm...
Det är bäst att passa på, för snart är det för varmt för mig att vara i solen, ha haha...


Hej hopp!





Inga kommentarer: