torsdag 25 april 2019

:-S

Det finns dagar när jag hatar mitt jobb... eller eh... jag gillar ju aldrig mitt jobb, typ... men det finns dagar då jag på riktigt HATAR mitt jobb! Dagar som dessa... folk runt om mig är jättesurriga.. jag ska försöka tänka och det går verkligen inte ihop och det hela gör att jag blir stressad och när jag blir stressad så kan jag definitivt inte tänka och så skiter sig allt. Och mitt i allt surr, när man inte ens hör vad man själv tänker så ska man försöka göra sig hörd och förstå vad någon i telefonen säger... GHA! Och så undrar man hur folk är funtad... vi vet inte mer än andra om vad som sägs i förhandlingarna mellan piloter och Sas. Det är väl snarare så att andra vet mer än vi, de kan ju följa nyheterna, vi är ju typ inlåsta här... ha ha ha... Men, jag tycker att de flesta resenärer hanterar det bra, men dessa surrande kollegor... bläääää...


I förrgår tränade jag de små på att gå i koppel. De fick en varsin promenad nerför backen och upp. Igår hann jag inte, men jag ska försöka hinna med det idag.


För igår... igår... åkte jag och träffade Lena och Monica och vi tränade apportering... ISKOGEN!!! Åh så underbart!!! Fantastiskt!! Det går ju att hitta bara fläckar nu, men jag har liksom inte tagit mig tid, inte ...kännt det där... men nu, nu, NU!
Vi körde markeringar och kastade åt varandra! Detta är så kul!! Om det gick bra!? Näää... egentligen så gick det uruselt!! Ha ha ha... men jag var ändå sjukt nöjd efteråt och tycker faktiskt att min hund gjorde ett bra jobb, fast hon var usel... jag gissar att det var känslan, att gå ut där i skogen, att ha ett samarbete som gjorde det hela... OCH hur det än är, så har hon varit mammaledig från denna träning rätt länge och innan mammledigheten så var det snö och början av vintern så är det dåligt med skoterspår, så det är svårtränat.
 Hon kom av sig en del i markeringarna, hittade harbajs (eller om det var något annat ätbart), hon bar iväg åt sidorna, hittade andra dofter.. men på något sätt så kom hon in med alla dummysarna, utom den första. Vi behöver definitivt träna mer på detta! Men, kommer hon till en dummy, då tar hon den och kommer direkt och har en helt ok avlämning. Så, det är ju fokus och själva markeringsförmågan som vi behöver träna upp. Och vet ni!? Nu är vi på G!
 Vi hade bilarna nere vid klubben och när vi kom ner dit så sköt jag tre skott. Allis fick ligga själv på vägen och de andra stog med sina hundar. Jag gick iväg en liten bit (10-15m) och sköt. Allis låg kvar!!!! Hon var lite orolig, speciellt efter första smällen, men hon låg... Sjukt nöjd med det ska ni veta!




Snart får jag gå hem och endast en arbetsdag kvar denna vecka och 2 arbetsdagar denna månad ;-).


Hej hopp!

Inga kommentarer: