tisdag 2 april 2019

det här med klockan...

...igen...


Just nu är jag rätt slut, om man vill säga det på ett fint sätt... och till 90% beror det på den här jäkla tidsomställningen... jag får ju kliva upp mitt i natten... Fast jag antar att 90% är kanske att ta i, man skulle också kunna säga att SHL-kval och valpkull inte är någon bra kombination... särskilt inte när man inte kan titta hemma... MEN det är ändå så att kroppen är van att ha sin bästa sömn på morgon sidan. Där har jag fått sova ostört för det mesta, men nu plötsligt så ska jag kliva upp då... så fel...


I morse var bebisarna på storröjar sidan och jag vet inte hur länge de öste på innan en efter en droppade av. Den sista valpen fick jag lyfta in och stänga om för att jag skulle hinna ut med de stora och äta frukost. Hur hann jag duscha igår??


Ikväll är det möte, som jag egentligen inte vill gå på... på onsdag hoppas jag att det är träning på Sveg och sen är det hockey... Men, jag antar att det är bäst om jag försöker sova lite middag idag. Jag borde hinna klämma in en liten stund efter valpröjet, när de däckat igen...kanske... eller så sover jag här och nu! Vårt mailsystem ligger nere så det går inte att jobba... hmmm...


Vet ni... ha ha ha... jag sov en stund... sen kom ett möte och sabbade allt och nu kan jag inte riktigt koppla ner. Jag som kom på att jag hade en kudde att lägga på skrivbordet och allt... hmmm... Och nu verkar det som att vissa får igång mailen. Skit också ;-) ha ha ha.... Men det är intressant vad tjugo minuter på ett skrivbord kan göra...


Igår så följde jag nästan min plan.
Jag tog ut Allis och vi körde mycket grunder i sitt. Nu blev det lite kris med tiden... så det blev uppe på gården och avstånden är svåra att få till, men jag hade öppen dörr till hönsen som störning istället ;-).
Hönsen sket hon fullständigt i. Kanske såg hon dem inte ens...
Jag började med att variera lite mellan att bara springa ut till musmattan och att springa ut och särttta sig. Det kan vara lite svårt ibland, då hon gärna skulle ta den i munnen... Nu gick det hyffsat. Dock lite sena sitt ibland. Vi får se om jag plockar ut sittet och klickar det lite (som vid inlärning av sitt) och kanske får lite mer flyt i det. Det kan ju vara bra att frächa upp minnet lite ibland, speciellt efter mammaledigheten...
Jag gjorde också några sitt där vi gick och jag slängde en dummy och hon fick sätta sig... och detta gick bra till jag gick i en ganska brant uppförsbacke... Hon stannade, men sittet var supersvårt! Så jag grejsade en del där i backen och fick locka henne till sitt med korv flera gånger innan hon satte sig. Antagligen blir det svårt med balansen när det lutar så där, men jag fick till sitt, även om de var sega... Så mer träning i backen!
Innan vi gick in så gjorde jag även några övningar där jag la ner dummyn, gick med henne fot en bit, satte henne, gick själv iväg och gjorde en inkallning. På vägen så blåser jag stopp och när hon sätter sig så skickar jag ut henne till dummyn. Jag är riktigt nöjd med den övningen!


Idag är det som sagt möte, så vad jag hinner och inte hinner... men OM jag hinner så ska jag försöka ta några minuter med sitt idag också. Det är sjukt kul!! Och jag har ju betsämt mig... ;-)
Det är ju nästan så man blir valpsugen och sugen på att träna sitt redan från början... ;-), ha ha ha...


Hej hopp!

Inga kommentarer: