torsdag 4 augusti 2016

resultat...

... ha ha ha... Bira är helt fantastisk!!

Igår var vi till Järvsö och tävlade lydnad. Platsen först, hunden bredvid kliver upp, går sakta nosande mot Bira... Bira slänger något öga på henne men ligger kvar. Jag tänker en massa... men jag har svårt att tro att Bira skulle bli osäker för att något händer. Nu bröt domaren momentet (för mig hade det varit bättre att hon gått och hämtat upp sin hund...) och vi fick flytta fram 5 meter, helt precis lagom till en grästuva... ha ha ha... och lägga om. Jag ser i ögonvrån att Bira ålar och nosar. Typiskt! Men, antingen missade domaren det eller så såg han mellan fingrarna föratt hon låg så fint innan ;-).

Ja och sen började katastrofen! Domaren hade sagt till de som skrev/tävlingsledare att de nu skulle få se snygga halter och ingångar och sen tappade han hakan! Ha ha ha... Bira gick fritt följ med någon spökfigur som gick en meter eller två före mig och som bara gick rakt fram. Det här var nog det sämsta vi presterat någon gång och nollan var solklar! Sen tyckte jag att saker fortsatte i samma anda... Vi hade DK på allt kändes det som. Fot sa jag och hon satte sig med rumpan framåt, på höger sida... apporteringen fick vi lilla apporten (och det ska jag aldrig mer ha...) och jag slängde den för kort och fick kasta om, hon sprang till första nedslagsplatsen och kom liksom av sig vilket gjorde tempo och omtag... DK på inkallning, klockren ruta! På hoppen kom hon långt ut till vänster och jag la till ett litet pekfinger för säkerhetsskull (men jag hade inte behövt), men hon började vända redan i luften och hon får liksom inte plats mellan hinderstolparna (=islag), tokfia! Fjärren var bra utom DK i uppsättandet... osv... Och på något jäkla vis får vi 151,5 poäng!! Så, nu letar jag nya lydnadstävlingar ;-).

Stort GRATTIS till vårt sällskap Doris & Kessu som fick ett första pris och LP I!!

Hej hopp!

Inga kommentarer: