fredag 3 januari 2014

Komma igång...

Nu känns det lite som att vi är på G! Det är bara Biras liggmarkering som jag glömmer att träna :-D!

Just nu så rör det sig en massa fototankar i mitt huvud och jag ska försöka lägga någon timme på att fotografera i helgen. Dels har jag ju börjat typ en kurs så jag lär mig att fota utan "idiotläge" på kameran och sen så har jag ju antagit den där utmaningen, vilket gör att jag klurar en massa på de olika temana och vad de betyder för mig och, ja ni vet :-). Jag skulle också vilja lägga lite tid på att gå in på de andras fotobloggar och kika, kul att se andras tolkningar! Och det gör en nästan mörkrädd :-), ser ut att vara utmaningen för proffs... ha ha... fast jag bryr mig inte så mycket om de tycker mina bilder är dåliga... viktigast som i det mesta är ju att man har roligt och om jag dessutom kan lära mig något så är det ju toppen! Kanske kan jag fotografera promenad eller idyll imorgon :-), det är väl typ samma sak!? Fast jag har ju en del bilder att "ta ikapp" om det ska vara 365 på ett år så borde jag vara på 3 nu... Idyll får kanske vänta och så satsar jag på promenad, klockstapel och kanske kamp i helgen :-). Vi får se! Har ni spanat in min knöl??

Igår, då var vi till Hogdal och tränade. Jag började med Bira, mest för att värma upp mig och se om någon av de andra skulle äta upp Lizza om hon kom ut ;-). Det var ljuvligt att träna där igen!! Åh så längesedan!! Så nu ska vi dit på tisdag igen, ja eftersom ingen av mina hundar blev uppäten är det väl bara att köra på, hi hi... Med Bira blev det lite "här" och lite olika rallytrix. Med Lizza sen så blev det mest fot, både på vänster och höger sida och jag tycker hon är så jäkla duktig på att gå på höger sida!!! Vi har ju bara tränat det typ 3ggr och hon glänser!! Sen ska jag säga att jag tycker det är otroligt knepigt att hålla ordning på allt när hon kommer på "fel" sida! Testade också på lite hopp-stå, fokus närmare främmande hundar, fast cykel skramlade och kryp. Kryp var svårast eftersom det var så blött och läskigt på marken, ha ha... och sen så kom den STORA utmaningen... Robert :-). Robert är en liten foxterrier och små saker med päls är sådant som ska ätas tycker Lizza och att Robert var spänd som en fjäder och med svansen på topp gjorde ju inte saken mindre frestande i Lizzas ögon. Jag valde att leka "titta där" och att belöna om Lizza släppte Robert med blicken i en halvsekund och jag valde att belöna med bollen. Rätt snabbt tycker jag att fokuset försvann från Robert och sa jag "titta där" efter en stund så tittade hon på vem som helst som hon fick syn på först. Robert-fokuset försvann! Skönt! Hoppas vi får äran att träna med Robert fler gånger :-).

I morse när jag kom ut hade det snöat!!! Så där så det var vitt... :-)... tidigare när det snöat har det blivit några vita fjun på marken och så mycket mer var det väl inte nu heller, men det hade blivit vitt!!! Och när jag kom hem från jobbet så tog jag mina galningar på en långpromenad!! Tänk att det var nästan mörkt kl 2... och då kan ni gissa hur det var kl 4, hi hi... Nej då, jag gick inte två timmar, klockan var säkert halvtre innan jag kom iväg. Det var UNDERBART!!! Den nya snön som gör allt så vackert, även om det var tunt, snön som dinglade ner i ansiktet på mig... :-) och snön som kommit hade dessutom fäst riktigt bra i isen och jag funderar på om det inte skulle gå att åka spark en dag nu i helgen ;-), ja, det var i varje fall inte halt att gå! så härligt!!

Hej hopp!

Inga kommentarer: