söndag 9 oktober 2011

över...

Japp! Då var en helt underbar otroligt rolig helg över... Och jag kan inte vara annat än lycklig och stolt och.... :-). F-N vi fixade det!!! Samtidigt ska jag ärligt säga att det hade varit mycket roligare om någon mer hade gjort det!!! Det kändes som det var så många duktiga ekipage där... som hade så mycket bättre förutsättningar än vad vi hade och så är det bara vi som grejjar det!! Och så hade jag ju velat dela glädjen med någon...









Men, Bira var toppen-duktig!! Hon är härlig och jobbar och är verkligen på alerten! Sen ska jag ju säga att hon har en matte som inte riktigt hänger med i svängarna... så matten får bakläxa och måste träna :-)! Spåret var det sämsta vi gjort på länge och det var nog mer tur än skicklighet som gjorde att vi kom runt det... men någon gång ska jag kanske också ha tur! Sen är hon ju en duktig spårhund, normalt... :-). Detta ska vi nu leva på en liten stund, men just nu suger det ganska ordentligt i jakt-tränar tarmen! Tur vi klarade det så jag får träna jakt ;-)



STORT TACK till mamma och pappa som hjälpte mig med Tanija o Siri i helgen!!! Och Johan som tog hand om Lizza...




Hej hopp!!


TJH(FM) Merrows Colosseum... låter rätt bra va!? ;-)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis!! Bra jobbat av er :)

Britt-Marie Olsson sa...

Det låter helt suveränt med den titlen, är jätte stolt över Er att ni lyckats med detta då Bira är den första clumbern att klara detta prov. Än en gång ett jättte stort grattis och lycka till med allt vad ni tar er för:
en stolt uppfödare

Liza sa...

Jättestort GRATTIS! Vad kul och vad duktiga ni är! (kanske du vill ha två till att träna, haha ;) Och det låter inte helt fel med den titeln...låter förbaskat bra! :D
Kramar

lina & Luzza sa...

Grattis ni är grymma!