fredag 28 oktober 2011

Mer panik!



Jag har verkligen panik!! Jag sliter mitt hår för den förbaskade hunden och varför vi inte kan få till en plats... Varför?? Hur gjorde jag med de andra?? Nötte jag dag ut och dag in utan framsteg? Vad skiljer träningen nu från då??


Jag har panik för jag ska börja jobba på måndag! Jag har panik för att jag är så lat och inte får något gjort...


Men... igår, gruvade jag mig i det längsta för att gå ut och träna hund! Det kändes tungt... Gick upp och läste om platsliggningsträning i alla böcker jag hittade utom "bibeln". Hmmm... Och kan ännu mindre förstå varför jag inte kan få henne att ligga kvar! Är det för att hon har A-L-L-T?? Så läste jag lite till och lite till, typ och så kollade jag stegringsplanen som finns som "tillbehör" till "Med sikte på 10:an" och blev ännu lite mer deprimerad... ha ha... SEN gick jag ut och tränade... och jag är riktigt nöjd!! Vi hade ganska svåra förhållanden... Körde i mörkret nere på kyrkans parkering, bilar som parkerade, människor som var ute och gick och hundar på byn som skällde. Jag gjorde inga superavancerade övningar, men jag tänkte nog till lite. Hon låg några ggr 1½ minut, men med matte på koppelavstånd. Ett par-tre gånger gick jag längre (7-8m kanske), men väntade då max 10 sek innan jag gick tillbaka. När det blev svårt, med skällande hundar och folk som rörde sig hjälpte jag Lizza genom att använda mig av extern belöning (godis på vante bakom henne) och då orkade hon fokusera på mig trots störningar. Det kändes riktigt riktigt bra och kanske kan vi få till det här om bara matten använder de celler som hon fått!


Håll tummarna!!

Dagens planering krachades redan innan den var fullt klar. Jag ska in på arbetsförmedlingen och skriva på papper, kl 11... och då kändes det som att allt blev förstört. Tycker om att gå med hundarna innan Jennifer kommer hem från skolan och på fredagar kommer hon ju redan runt ett... och då är 11 en fel-tid. Tänkte också passa på att städa ur klubbstugan efter mig. Har spritt ut en massa där efter kursandet och tävlingar och det måste ju bort... och nu är det väl lämpligt :-). Men, kanske kan jag köra lite lydnad uppe på planen när jag ändå är där :-) och komma upp i mina tre i veckan ;-), i alla fall med Lizza då.


Sen har jag lite beslutsångest över helgen... I morgon fylle Johan år, jag ska jaga på dagen, mormor och morfar som ska jaga och åka bort kommer och grattar i kväll, sen vet jag inte om jag ska åka hem eller stanna kvar i husvagnen, för på söndag har jag TJH-träning i Häddal och sen måste jag kanske till H-sjön både måndag och tisdag till veckan också och just nu hade jag ingen lust att åka mer bil... Undra om Johan blir ledsen om jag bara grattar han i kväll!?


Hej hopp!


Har ni sett vad korta mina inlägg blivit?? ;-)

Inga kommentarer: