torsdag 25 augusti 2011

Snabbt :-)

Lizzas svans har blivit bra fast jag fuskade... :-). Tur det! Tänk hur dåligt jag mått annars... hi hi hi...

Nu har vi en lat dag i Säs jag o Jennifer... Igår var dagen allt annat än lat, men ändå helt perfekt! Det enda vi glömde, som skulle göras var att skjuta några smällar för Bira...

Tar det nu från början!

I tisdags så var jag till Sveg och tränade med Anette och Doris. Vi var som vanligt (:-D) supereffektiva! Alla tre hundarna fick bra ljudmarkeringar... Bira med lite för mycket ljud, men då väntar jag bara ut henne. Märker jag att det kommer bli vanligare har jag en liten plan på hur man kanske kan få bort det. Vi får se! Bira missade dock figgen när hon sprang ut och då jag är rädd för pippifåglar och att hon ska springa bort ropade jag på henne. Det roliga var att hon då fick vind av figgen och sprang dit! Kanon, vind och ljud i samma övning :-).

Sen åkte vi ner på planen och körde skotträning. Jag sköt åt Doris och Anette och sedan såg vi på klockan att Doris skulle hinna skjuta åt oss också! Perfekt!! Och Bira gör mig så enormt glad!! Vad duktig hon börjar bli :-)... Nu står jag ännu bredvid henne, och ligger hon vänd mot skytten så rycker hon inte ens till när det smäller :-). Ligger hon med ryggen mot så rycker hon till, men ligger kvar!! Underbara hund!! Nu ska vi bara minska avstånd till skytten och öka avstånd till mig, men just nu kändes det ganska enkelt :-D, fast kanske inte på en vecka...

Jennifer och jag åkte sedan till mamma o pappa så hon fick duscha och äta en macka, TACK! Innan vi åkte vidare till Säs. Igår sedan tillbringade vi på Orsa Björnpark (som ligger rätt nära), ca 4 timmar var vi där! Började med att vi gick förbi hage efter hage och inte ett djur fick vi se, Jennifer började bli rätt less, men då släppte det! Fram kom en isbjörn och lekte i vattnet för oss!! Hur länge som helst... :-). Sen rullade det på och vi tror att vi bara missade rödräven (som jag ju ändå sett nog av ;-) ) och lodjuren... Sen blev det Mora, lite shopping, och pizza, hem, ut med hundar, ÄTA och sedan rastade jag dem. Och hör och häpna!! Jag gick på koppelpromenad med tre stycken på samma gång!! Det brukar jag aldrig ge mig in på, men... och det gick galant! Måste bero på att jag har så snälla rottor... hi hi hi... Lizza bakom, Tanija bredvid och Bira var först och höll farten uppe! När vi fick möte av ett joggande par så stannade jag på avstånd och satte dem ner och precis som jag trodde så svängde de av innan de kom fram till mig! Phu ;-)! De hejjade så glatt och så hörde man på surret över vad duktiga mina hundar var... ha ha ha... de skulle bara veta varför jag satte dem ner... hi hi hi...

Sen kollade Jennifer på TV uppe i stugan och jag satte mig och jobbade med utställningskatalogen i lilla stugan. Just nu känns det ganska bra... :-). Det värsta är gjort, hoppas jag :-).

Nu ska hundar matas och matten också! Idag ska det smällas för Bira, smällas för andra hundar och tränas lydnad på klubben! Jennifer, hon ska hem och träna fotboll hon... :-). Hej hopp!

Inga kommentarer: