onsdag 12 maj 2010

Bästa hunden!!! =)


(TACK MATILDA FÖR BILDEN!!!)
Ok, det är bara så... hon måste vara den bästa =) =) och ja, hör och häpna en rottis denna gången ;-)
Igår var en sån här rörig dag... först hade jag jobb på Sveg, skulle träffa någon på kommunen kl 13.00, sedan shoppa inför säs-helgen... och då även saker till barnen som man kan göra inne även om det regnar... (vad hittar man då på till en tonåring??)
Sen hem, fixa middag, äta och ha kurs på Sveg... Samtidigt så började Johan och Biras kurs kl 19.00 och Jennifers fotbollsträning var kl 18-19... nu löste hon det genom att vara med en kompis efter skolan och P-O tog med sig Johan när systern skulle hämtas...vad duktiga vi är på att få ihop det!!
Efter min kurs så tog jag ut Lizza för att träna, medan jag väntade på Johan... Nu var det inget runtomkring, helt lugnt (utom ett par joggare som passerade, men då pausade vi och kollade på dem utan att skälla...), men där hade ju precis innan kryllat av valpar...
Först körde jag sitt och har vi inte flyt i det nu, då vet jag inte... hon hinner bannemig inte svälja godisen förens hon sätter sig igen och det tål många repetitioner!! Super roligt!! Ut på nya platser nu bara (nu var vi på nytt ställe, för vi har aldrig kört på klubbens parkering tidigare!!)!! Ja, och så tänkte jag att nu byter vi beteende och kör ligg... japp... men jycken lägger sig inte utan gör en MYCKET vacker ingång till utgångsposs (=fotingång) och då jag inte hade klickat för något ligg ännu så valde jag att satsa på fotingången... =) =) och nu var det inte flyt i det, men hon valde det och valde det och tillslut (lät som jag gjorde 100 repetitioner, men riktigt så illa var det inte ;-) ) kunde jag inte vända mig från henne för hon bara var som klistrad vid min sida =D =D... I alla fall ska ni veta att det kändes underbart att ha kommit så här långt!! Det här var på något sätt delmål ett!! Att komma i utgångspossition, utan lockande!! Och snacka om självförstärkande!! Ni som inte testar, ni missar något och den känslan är oslagbar!!
Ja, nu var ju tanken ligg och jag ska ärligt säga att det var lite svårt att få till då hon mest bara bjöd på att komma in till sidan, men jag fick börja med att klicka för ett hukande och sedan gick också liggandet som på räls... =) Nu gäller det bara att jag tänker på att skilja på läggandet från sitt och läggandet från stå...
Innan jag fick stressa vidare för att hämta Johan så hann vi också med några övningar där hon fick följa mig och jag backade och så gjorde vi också några superlyckade "kom" övningar!! Tjohoo vilken lyckad kväll!! Fast den slutade ungefär lika stressande som den började... ursprungsplanen var att Johans kursgrupp först skulle köra nere på Sveg och sedan åka upp till klubben och fika... Men nu gjorde de inte så... och så hade jag räknat ut att Suss skulle vara där och kunna köra Johan =) nu var det inte så heller utan jag fick slänga in mig i bilen, hämta Johan och sedan städa undan fikat som jag trott de skulle ha och så var det ju sovdax och defenitivt middagsdags sa Bira!!
Nu ska jag söka lite jobb och grejsa med det innan jag packar för en underbar helg i Säs... mmm...

Inga kommentarer: